|
Sida 1 av 29
|
|
|---|---|
|
Länk Snabböversättning för er med dålig tyska: 1-serien utökas med 125i på 218 hk. 3-serien får två nya motoralternativ i form av 335d på 272 hk och 335i med 3-liters turbo på 330hk. Båda kan fås med xDrive fyrhjulsdrift och kommer senare även som Touring och Coupé/Cab. Även Coupé/Cab kommer med xDrive framöver. Dessutom kommer 318i och 318d som nya "instegsmotorer" för Sedan/Touring. //Chrille | |
|
vad trevligt häftig diesel maskin till 3 an 560 nm känns nog bra...sen den här turbo maskinen hum chippa kanske sen större turbo kan tänka mig att en del börja spåna på det här redan nu ;-) kan bli kul!! Mpower |
|
| Riktigt kul får man säga! | |
| Undra hur fet nya M3an kommer bli om redan 335an har runt 330 hästar... | |
|
Jag är fortfarande skeptisk till turbo bensinaren - passar inte in i en BMW i mitt tycke. 335d välkomnar jag dock varmt! Nya M3 sägs ju ha en ny V8 med minst 400hk... Så det finns ju lite utrymme från den ner till 330i på 265 hk... /bfg |
|
|
Turbo verkar ju lite töntigt kan tänkas. Men det är inte direkt nån V40 2.0T motor vi pratar om. "Auf der Benzinerseite kommt ein ebenfalls aufgeladener Dreiliter-Ottomotor mit rund 330 PS als 335i zum Einsatz." Det uttrycks inte så tydligt här men det handlar om en dubbelturbomatad bensinmotor på 3.0 liter. De två turboaggregaten ska arbeta på olika varvtal, ett för att öka vridmomentet på låga varvtal, det andra kommer att gripa in vid hörge varvtal. Bra tryck på låga varvtal tyder på att den jämna effektkurva som finns i en vanlig sugmotor kommer att eftersträvas. Jag tycker det ska bli intressant att se vad BMW har kommit fram till vad gäller överladdning. För man får väl utgå ifrån att de tänkt till lite? :) |
|
|
Det här handlar naturligtvis om att hitta en ny kundkrets, vilket naturligtvis är bra för BMW. Precis som att många BMW ägare säger att en BMW inte ska ha turbo, så kommer det här bli atraktivt för alla dom som inte kan tänka sig en bil utan turbo. Ska bli kul att se vad priset blir. |
|
| Klokt tänkt JONTEP. Kan BMW dessutom få bort det inexakta svaret på gaspådrag, som turbomotorer brukar lida av, låter det som om en 335i kan bli tilltalande även för mig. | |
| Sexa med turbo är en mycket fin kombination! | |
| Fast det är ju fortfarande bara rykten? BMW själva ville ju inte kommentera det hela står det ju längst ner i artikeln. | |
|
En liten 1,8 liters fyra med turbo. Nej tack! En stor 3.0 liters sexa med dubbla turbo. Ja tack! Jag ser fram emot detta. Det känns som om detta kommer att bli verklighet av två anledningar. 1. Dessa rykten som florerat ett tag verkar komma från flera olika källor. 2. Hoppet fran 330 på 258 hk till M3 på 400+ är för stort. Det måste in något därimellan. /Fredrik Swärd |
|
|
Wheel sticker Länk /Fredrik Swärd |
|
|
Jag ser fram emot 335. även om jag också är skeptisk mot turbomotorer. Gränsen är väl snart nådd för vad man kan ta ut för effekt av en sugmotor. Blir priset rimligt så köper jag en. Keep your distance! |
|
|
Dessa modeller har det spekulerats om i flera års tid i olika motorblaskor. Tills jag ser OFFICIELLA uppgifter från BMW så avfärdar jag även detta som spekulationer. Mvh, Kalle |
|
| Den dag BMW officiellt meddelar att turbomotorer introduceras lär det inte dröja länge innan de finns till leverans. Företaget vill säkert inte att försäljning av nuvarande modeller drabbas av kommande modeller. Men visst är det ett rykte som surrat ett bra tag vid det här laget. | |
|
Jag hoppas personligen att det som står i artikeln är sant, och att modellpaletten kompletteras även med 123i och 323i. En 335i med turbo kommer att bli en extraordinär bil com kör över konkurrensen ännu mer än nuvarande modellpalett. Jag förstår inte alls snacket om att "BMW ska inte ha turbo, turbo är skit, man förstör varumärket" och så vidare. BMW var bland pionjärerna med turboladdning på produktionsbilar, och hade enorma framgångar med turbo-F1-bilarna när det begav sig. Att återkoppla till detta arv känns helrätt! Bygga världens bästa turbomotorer även i modern tid kan man också... det vet alla som provat 535d! Mvh, Kalle |
|
| Jag tror inte heller att BMW:s varumärke skulle förstöras av bensindrivna turbomoterer. För merparten av de potentiella BMW-köparna var nog övergången till Bangle-design ett mycket större ingrepp i varumärket än vad turbomoterna skulle kunna vara. | |
|
Jag vet inte riktigt om jag har förstått detta rätt, men ska det börja produceras en 330i med turbo (besinmotor)? //Schnitzer |
|
|
335i menar jag! //Schnitzer |
|
|
Japp, ryktet säger att det kommer en 335 på 3.0 liter med dubbelturbo på 330 hk /Fredrik Swärd |
|
| Jag skulle kunna tänka mig en liten 1-serie med kompressormatad motor på 1,8L eller 2,0L. I nödfall skulle det duga med turbo också. Sexor i en så liten bil har en tendens att bli lite framtungt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.