|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har min Touring ute till salu och fick förslag på byte mot en Merca 230 C-klass från -96 med 40' emellan till mig. Min bil: Länk Mercan: Länk Verkar vara i bra skick, ingen rost som jag kunde hitta och fin tyginredning, dock lite trist med manuella fönsterhissar. 40.000:- emellan, hur låter det? Har aldrig haft Merca innan och är egentligen inte speciellt sugen, lite pengar är dock trevligt... //Daniel | |
|
Tja...du lär ju få en MYCKET sämre körkänsla och på alla sätt och vis tråkigare i Mercan hur som helst. Men visst är 40000kr en rejäl slant det med.. Du har ju nu en riktigt trevlig vagn med de där motorspecarna :) Mvh Janne. |
|
|
Jovisst blir det en tråkigare bil, helt klart... men jag undrade mest vad ni tycker om värdet i bytet? Och så hade det varit intressant att höra några åsikter om hur enkelt det är att sälja Mercan och till vilket pris? Hade inte tänkt behålla den utan försöka sälja vidare den direkt, tyckte att mellanskillnaden kändes ganska bra!? //Daniel |
|
|
Jo vagnen jag har nu är otroligt rolig, drar ifrån det mesta när det svänger, E34 M5, har inte en chans när det är kurvigt... =) //Daniel |
|
|
Väldigt fin touring du har. Lite unik ;) Du väljer själv men skulle aldrig gjort det bytet. Merca med tyg och utan elhissar...Kanske läderklädd ratt? ;) |
|
|
Hyffsat pris på Mercan måste jag nog säga också... Men kontrollera att den bilen är ok i övrigt också innan du ens funderar på byte. Angående lättsålt eller inte..tja,nu är det svårt att sälja öht,men om bilen är ok osv så tror jag att det kan vara ett bra byte OCH att den går att sälja inom rimlig tid..kanske. Mvh Janne. |
|
|
Tack KW =) Lite andra investeringar som går före en dyr bil just nu, annars hade jag inte ens funderat på Mercan, men en rekonditionering på den så borde den kännas hyffsat attraktiv, hmm, man hade kanske tjänat på att montera dit elhissar? Eller kanske bara jag som nästan ser det som ett krav? Ska jag slå till eller vad säger ni? Fler kommentarer om värdet i bytet? Janne: Jodå, blir en nogrann inspektion innan byte, lyfta upp den och granska med lupp! //Daniel |
|
|
Om han nu vill byta bil så är nog inte hans bil lättsåd till dom pengarna som begärs. Självklart tar han hellre kontanter för sin ,men det verkar inte gå så bra med den saken. Pröva med mer kontanter "emellan", han ligger i underläge i prisförhandlingen. Trots att MB är en ful halvtråkig gubbabil så är det en imponerande kvalitet och komfort i vagnarna. Var tvungen att ompröva min MB fobi nyligen med en 43000milad W124 disel, fantastisk kvalitet... |
|
|
Ang värdet på Mercan så kan du alltid ringa runt till några handlare och se vad det vill köpa in den för, om du nu har tänkt att sälja den vidare. Tror att inbytesvärdet ligger på 45' - 60' för Mercan. Det är nog lättare att hitta en köpare på Mercan än på din BMW. /Rickard |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.