AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.478

Skulle behöva lite råd, köp av bil...

Sida 2 av 2
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Garanti hos en liten vimpelnisse i hamburg? njet, jag skulle inte ha slagit till iaf....

Lägg till lite pengar och köp en fin, vimbelbilarna brukar sällan vara speciellt fina.

fa
249
faktor
BMW 750iA -97
Tack för alla kloka svar. Man blir lite fundersam och villrådig.
Men jag har faxat ned till dom och bett att få faxkopia på "Fahrzeugbrief" och "Scheckheft".

Jag har även bett min släkting att ringa och kolla med denna bilhandlare, han har tyvärr ingen möjlighet att åka upp till Hamburg. Men lite av tankegången är att om nu denna skojare lämnar 1 års garanti så kan jag åtmindstone åka ned till Berlin och vi kan gå igenom bilen. Skulle det vara något problem så får dom fixa det på garantin.
I övrigt så kommer nog garantin inte att utnyttjas allt för mycket. Men om bilen skulle rasa så är det trots allt billigare att transportera ned den till Hamburg än att åtgärda allt här i Sverige. Jag är mycket nere i södra Sverige och kör, så det är inte allt för långt borta....
RHG garanti kan du granterat få hos alla "Yousuff Patapuff" i hamburg. Gå inte på detta...
Som du säkert vet så vimlar det av skojare som kränger lyxbilar av olika slag. En bil som har hamnat hos en vimpelnisse har hamnat där av någon anledning. Och i dom flesta fall så är denna "anledning" inte speciellt kul för dig som kund. Ärliga bilar hittar du hos BMW och andra större märkeshandlare, specialfirmor, samt privatpersoner.

Vänta på att din släkting ringer...
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Håller med PowerMac i hans senaste inlägg.

Det känns mycket naivt att lita på en vimpelhandlares garantier. Stå över om du inte kollat bilen MYCKET NOGA, som sagt, det finns en anledning till att vissa bilar hamnar hos vimpelhandlarna.
fa
249
faktor
BMW 750iA -97
Jo, jag kan hålla med att det är vanskligt att köpa från dessa småskuttar. Fast idag har jag erhållit via fax både "Fahrzeugbrief" samt kopia av "Scheckheft".

Bilen är bara servad på BMW i Hamburg. Skall ringa till dom och kolla om det är något speciellt med bilen och framförallt om bilen har varit hos dom överhuvudtaget.

Är allt ok så skall jag åtmindståne åka ner på Onsdag och kolla på den.

Min släkting har ringt också som en helt fristående Tysk. Han sa att det han kunde uppfatta när han taladse med bilhandlaren "Yuqabi" :-) så verkar det vara en förhållandevis seriös kille. Bilen är inte krockad samt att det har varit 2 tidigare ägare på den. Min släkting sa vidare att det inte är några motorproblem med dessa bilar, men det kan däremot vara mycket annat som spökar (mycket kan man läsa i Autopower).

Priset sa han att det var lite i högsta laget och när han pratade med handlaren så fick han ned priset till "7600" ursprungligt var "7900", men det var det lägsta priset som han kunde gå ned till.
fa
249
faktor
BMW 750iA -97
Jag har ringt runt till BMW och kollat om denna bil verkligen har varit hos dom.
Första verkstaden som är stämplad i serviceboken hade inte hört talas om bilen. Men jag fick ett annat nummer till deras huvudkontor (dom har 5 bmw-verkstäder). Huvudkontoret bekräftade att bilen hade varit hos dom och blivit servad enligt boken och att kilometerantalet stämde.

Åker ned i morgon och skall titta på den. Jag skulle bli hämtad på flygplatsen av dom.

Länk

Men jag har några andra prospect också om det skulle visa sig att verkligheten inte stämmer överens med informationen som jag fått....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.