|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Håller på att titta som en liten galning efter en 750. Hittade en i Munchen men deras engelska var inte det bästa och det var något med dörren under. Men vad kunde han inte förklara, och när jag frågade om konditionen på motor och bil så var det "OK", blev lite skeptisk. Har sett en bil som ser fin ut, men finns det så lite utrustning på vissa 750 eller skall man ringa och kolla lite närmare? Länk Är ett köp av denna ett sätt att skapa sig problem? Länk | |
|
faktiskt inte... M73 motorn i E38 får anses som en hållbar konstruktion. Den har inte samma problem som sin föregångare i E32. Ett vanligt fel är att insugsmembranet går sönder. E38-begagnat guide kommer inom kort. __ ///M som i Mugge. |
|
|
Tänkte mest på att den var chiptrimmad samt Festpreis. Jag är inte van att handla på detta sätt och efter alla inlägg så blir man lite orolig för att det fuskas ganska mycket..... |
|
| Ringde och kollade ang. bilen (sista länken). Finns ingen servicebok, så jag tackade för mig..... | |
|
Köpte min hos en auktoriserad BMW handlare i Tyskland. Kostar kanske några pengar mer men känns väldigt tryggt. Själv är jag extremt nöjd och kommer göra likadant nästa gång.. ---- Rasen nicht reisen |
|
|
Jo, det kan vara ett alternativ. Fast jag hade inte tänkt att slänga ut mer än ca 7-8000€. Man måste börja någonstans, trivs jag med bilen så kan jag tänka mig att skaffa en dyrare och nyare 750 vid senare tillfälle. |
|
Scheckheft |
Hej Hos BMW finns denna: Länk för 9000 Euro. Bilen du ringde på: såg skabbig ut. Vem f-n målar grillen svart? Och förarsätet var väldigt nött. Dessutom sänkt på ett fult sätt. Mvh Scheckheft |
|
Tack för länken. Fick upp denna bil? BMW M5 Limousine (E60) Vorführwagen € 98.824,99 Skall ringa på den övre av mina länkar i morgon, skall se om eller vad det finns för utrustning. Stod ingenting i annonsen, fast det fanns en skärm i bilen... |
|
Scheckheft |
Hej Hm, länken funkar inte längre.... Det var denna jag menade: Klimaautomatik, Leder, Navigationssystem, Schiebe-Hebedach, elektrisch, Xenon-Licht, Alarmanlage mit Fernbedienung, Niveauregulierung, Bordmonitor mit TV, Sitzheizung für Fondsitze, Park Distance Control (PDC), Skisack, Armauflage vorn, CD Wechsler 6-fach, Sitzverstellung elektrisch, BMW Telefon D-Netz mit Ejectbox, Komfortsitze vorn elektrisch verstellbar, Doppelverglasung Automatische Stabilitäts Control + Traktion (ASC+T), Sitzheizung für Fahrer und Beifahrer, Leichtmetallrad Exclusivstyling, Servotronic, HiFi System Professional DSP, Edelholzausführung Nußbaumwurzel, Steptronic, Elektrocromer Innenspiegel, Innen- und Aussenspiegel automatisch abblendend, Sonnenschutzrollos, Seitenairbag für Fahrer und Beifahrer, Scheinwerfer-Waschanlage mit Intensivreinigung für Frontscheibe, Lenksäulenverstellung elektrisch, Grünkeil-Frontscheibe, Bordcomputer V, Innenspiegel mit digitalem Kompass, 3. Bremsleuchte, Fußmatten in Velours, Modellschriftzug - Entfall, metallic, Anti-Blockier-System ABS Angående standardutrustning på en 750. Använd sökfunktionen, jag har skrivit om det i en tråd. Mvh Scheckheft |
|
Vågar man överhuvudtaget köpa bil från Hamburg? Har hört sådana rövarhistorier. Ursäkta alla frågor, men jag har tänkt att åka ned nästa vecka och man börjar bli lite nervös, Ha, Ha! Vad innebär "Technik-Paket", eller rättare sagt vad ingår i detta paket? Länk |
|
Scheckheft |
Hej Technik-paket är ett nordtysk slanguttryck och betyder " jag vet inte ett skvatt om denna bil jag säljer men det låter bra" ;) Jag misstänker att karln menar M-paket - kanske. Något Technik-paket fanns iaf inte hos E38. Mvh Scheckheft |
|
Tack för förklaringen :-) Jag sitter och läser som aldrig förr på detta utmärkta bord. Det finns så mycket information så att det är svårt att smälta allt. Men jag skall försöka att inte bli så väldigt lurad i alla fall, men risken finns i alla fall ;-) |
|
| Att bilarna hos BMW kostar lite mer än andra är ingen slump. Lite dyrare mycket tryggare, men det kanske inte är någon sport för dig. ;) Har din släkting flytt landet? Om inte så kanske han kan hitta ett fint bil om du ger honom lite tid att leta. Ibland så slumpar BMW ut bilar till underhandlare på grund av överlager eller "fel" utrustning med mera. Dessa bilar kan vara ett fynd. Tyska bilhandlar kontakter kan nog vara ovärderliga i detta sammanhang. | |
| Nä, min släkting letar också, Han kollar mest i Berlin där han bor och har verkstad. Men det finns inga till salu. Jag har som sagt var sålt min Caddy och just nu sitter jag och tuffar runt i en gammal Volvo 240 från 86. Bilen har gjort sitt och jag lider :-D | |
|
Jag ringde till Hamburg och talade lite med bilfirman ang. Denna bil. Länk Enligt dom så var allt i toppskick och bilen var "Scheckheftgepflegt". Jag frågade om garanti och han sa att dom normalt inte ger garanti på bilar som exporteras men jag skulle få ett (1) år's garanti hos någon verkstad som dom hade kontakt med. I mina öron så låter det bra, men............ Vad tror alla ni? |
|
|
Bilen ser fin ut, MEN: Det ser ut som en liten vimpelhandlare i Hamburg som dessutom heter Yuqabi Automobile. Kolla upp bilen noga... |
|
Scheckheft |
Hej Vad ska du med denna garanti till? Åka tillbaks till Hamburg så fort bilen krånglar? "Scheckheftgepflegt" säger inget. Be de faxa över Fahrzeugbrief samt servicebok så att du kan kontrollera historiken. Du kan fråga om bilen är "Unfallfrei", dvs ej krockad. Angående utrustningen: bilen har ingen "Sportausstattung", den saknar M-ratt och konturstolarna. Dessutom sitter det på fusk M-parallell fälgar. Ja, jag vet inte - för drygt 1000 Euro till får du nog en bättre 750 hos BMW, dvs bilen jag försökte länka till med mycket lägre miltal. Mvh Scheckheft |
|
faktor, Det var inget speciellt bra pris heller, anser jag. Denna är förvisso lite över din budget, men är ändå garanterat ett bättre köp, och har dessutom gått mindre än hälften så långt... Länk Man tar alltid en risk när man siktar på att importera från bottenskiktet (prismässigt) och från vimpelhandlare. Lycka till :) Mvh, Kalle |
|
|
Finns en 95:a 750 med 24-25000mil på bmw.de för 5000 Euro, kan vara i dåligt skick iofs, men den finns iallafall hos en aukt BMWhandlare. Se länk. Länk |
|
|
Tack för svaren. Jo, det är nog ett lite vanskligt köp. Fast det som skulle vara lockande är nog garantin. Som jag tänker så är det billigare att åka till Hamburg om bilen börjar spöka än att slänga in den på verkstad här i Sverige och byta ut grejor..... Men som sagt var. Jag kan be dom faxa upp "Fahrzeugbrief" samt servicebok. Aag. Budget så har jag lagt mig på ca 7-8000€, för jag har räknat med övriga kostnader också, försäkring, skatt, alternativt något som måste bytas, etc. Och sedan vill jag inte tömma kontot helt ;-) |
|
|
Och om bilen blir stående, ska du bärga ner den till Hamburg och är det småsaker så är det ändå mycket jobb att ta sig till handlaren. Tycker att en garanti från en vimpelhandlare (om det nu är en sådan) i ett annat land är värd 0kr. Bättre att försöka få ner priset lite till och i så fall ta den utan garanti. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.