AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
12.823

Z- Träff i Jönköping ?

Sida 4 av 7
Visa användare
35
Mr Z4
BMW Z4 3,0i -04
Hinner inte upp till på fredag...

Men på lördag kommer jag :)

Mvh Mr Z4
Visa användare
35
Mr Z4
BMW Z4 3,0i -04
Hej Z-Vänner!

Är det någon som ska till träffen som kommer från Skåne?

Då kan Vi ju mötas upp på vägen :)

Mvh Mr Z4
Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
BMW 420D Gran Coupé M-Sport
Hej Z-vänner!

Sådär ja, nu börjar allt bli klart inför träffen, och här kommer lite uppdatering.

Program :

* Samling mellan kl:13-14.00
* Patrik eller Anders öppnar åt oss kl:14.00 och visar oss runt i bilhallen.

* c:a 14.15 -14.45 fikastund
* Cruising i stan, bl.a genom gågatan Västra Storg. (fått tillstånd av polis, det var Lasse som fixade det)
Håll gärna hastigheterna i cruisingen, för det finns annars risk för att vi kommer ifrån varandra. Skulle någon/några falla bort, stannar ledaren på lämplig plats och samlar in flocken. Annars ring mig eller Mikael.

* Kort stopp Vättersnäs (Naturskyddsområde) för lite fotografering.

* Mikael och jag har kommit överens om att cruisingen kommer att ledas av min vän Lasse, som tyvärr ej kör Z, utan kör en Corvette C5 . Han är suverän på att hitta precis överallt, och känner till dom roligaste vägarna. Hoppas att ni tycker att det är ok att en Corvette leder Z-gänget :-) Annars hojta!
* Det blir en rolig runda på kurviga vägar till:
Jkpg-Huskv.-Lekeryd-Tenhult-Barnarp-Taberg.

* Fika eller mat för den som är hungrig, erbjuds på Tabergs topp. Z-gänget har dessutom fått tillåtelse att parkera på gräsplanen, där vi oxå absolut måste fota våra bilar. Miljön och utsikten däruppe är suveränt fin.

* Efter fika/mat/foto, åker vi vidare till Jkpg med lite cruising igen, och därefter samling på Atollen för fördelning av sponsormaterialen.

Jag hörde nyss att det kommer att bli kanonfint väder på lördag!

Välkommna till Z-träffen!

Mvh
Maria

Låter som ett trevligt upplägg Maria!

Ska bara övertala sonen att det är detta han vill se på lördag. :-)

Snacket om högtryckstvätt låter trevligt, finns det möjlighet för det även på lördag runt lunch?

///Micke
Touringklubben: Länk
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Hej!

Är det någon som ska köra från Göteborg?
Jag är nämligen sugen på att åka dit men det hade varit roligare att köra tillsammans med nån om nån mer ska dit.

Nu är ju tyvärr inte min bil i toppskick för tillfället.
Upptäckte igår att jag än en gång hade en spricka i en av mina bakfälgar så det får bli till att beställa en ny fälg.
För närvarande kör jag därför på sommardäck fram och vinterdäck bak vilket inte är det snyggaste.. men jag får väl ställa mig mellan några bilar när vi parkerar så det inte syns =)

Skulle vara bra att få telefonnummer till nån som har koll på staden när jag förmodligen inte kommer att hitta på lördag =)

Hur många blir det?

/Magnus
www.snajdarn.se
Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
Mr Z4, Micke Olsson kommer ju nerifrån skåne så ni kunde kanske mötas upp någonstans.

Micke, vill inte sonen följa med, får du väl försöka övertala Anna att hänga med. :-)

Hur många som kommer vet vi inte exakt, men så här långt så ska det dyka upp c:a 14 stycken vackra Z-or. Men vi hoppas ju på fler förståss :-))

Z3 Magnus, ring Mikael på 070-5613699 för han är den bäste på att förklara vägen om du inte hittar!

Mvh
Maria
Ro
93
Rob_Z3
Z3 Roadster 2.8 -00
Vädret verkar ju bli hyffsat så det finns nog inga ursäkter för mig att inte komma.

Är det nån mer som åker från ostkusten Kalmar-Västervik?

//Rob

Nemo saltat sobrius,
nisi forte insanit
Maria:
Hur kan du få Karlskrona til Skåne? :-) Jag är inte på E4:an förren i Värnamo.
Det har ju inte med att göra att jag inte kör själv, pojken är bara 10 och jag lämnar inte honom hemma själv en hel dag.

///Micke
Touringklubben: Länk
Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
Micke, jag är dålig på geografi, men bättring utlovas innan jag uttalar mig nästa gång.:-)

Nu ska jag ge mig ner till garaget ... och putsa.:)

Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Z3 Magnus: Du vill händelsevis inte ta en sväng förbi Varberg och plocka upp en Z-frände? :)

/Masten

Varför äta Omega-3 när man kan köra Zäta-3?
Ma
3.050
Masten
MX-30 Sky -22
...en Z-frände utan Z3 för närvarande kanske jag ska tillägga.

/Masten

Låter trevligt, vi ses i morgon.

/Fredrik
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Masten: Tyvärr... jag har redan kartläsare med mig.
Du kan ju inte vara utan Z en sån här dag!!!!!!! :-(

/Magnus
Ma
3.050
Masten
MX-30 Sky -22
Rackarns! :/
Z3:an står dessvärre hemma hos föräldrarna i Stockholm så jag sitter här nere med min franska gräddbulle istället. Hoppas ni haft kul under dagen, vädret kan inte bli mycket bättre iaf :)

/Masten

Visa användare
639
Fantastiska Z4:an
Bmw z4 3.0i ESS (TS2+) -04
Arrrgh jag missade denna träff precis :(.. Hoppas det kommer fler såna här träffar innan vädret sunkar ihop.
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Hoppas ni hade det trevligt på träffen vädret var kanon idag lördag.

Maria kom försäljarna i tid?

Du trodde jag var en av försäljarna.

Snygga bilar ni har alla som var med på träffen.
Hej på er.

Så var man tillbaka i kontorsstolen, inte kul men man är ju återigen uppkopplad mot webben, inte fel.

Tack Maria för en väldigt trevlig dag, med bra planering och fina priser. Det märktes att du lagt mycket jobb på denna dag. Du får hälsa BMW i Jönköping och tacka, dels för att de öppnade och dels för sponsringen av grejorna.

Ett tack till övriga deltagare oxå som gjorde dagen trevlig.

Till paret i den guldfärgade Z3'an, som nog är en grön kulör egentligen, vill jag säga att nu vet jag vad ni menar med spårandet vid Ljungby. Jag kände inget på väg till Jönköping men i södergående körriktning var det mycket värre. Bilen spårande väldigt mycket. Min bil är som sagt väldigt stadig i normala fall så det behöver inte vara något fel på er. En Z3 är ju väldigt känslig och exakt i styrningen vilket kan upplevas som spårkänslighet på vägar som inte är så jämna.

/Fredrik
Visa användare
35
Mr Z4
BMW Z4 3,0i -04
Hej Maria & Z-Vänner

Ville bara tacka för en Mycket bra Z-Träff!!!

Mvh Mr Z4
Z3
17
Z3M-power
Z3 M-roadster-97
518i -84
Hej alla.. som var på träffen..
jag håller med föregånde talare..

KANON !!!

Hoppas det hinner bli fler gånger i år..

MVH z3m-power (peter)
PE
144
PEH61
X3 30D -14
Z4 3,5 iS -10
Vill också tacka Maria och co för en trevlig z-träff, synd att jag inte kunde vara med till slutet bara

// P-E
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.