|
|
|
|---|---|
|
Har sökt innlägg om detta men ej hittat något om mitt problem. Det gäller BMW 525 TDSA Touring-92. Lådan funkar som den ska ända tills den blir varm. ----Då funkar ingenting---- Det känns som N läge i alla växellägen. När lådan kallnat funkar den igen. Vad kan felet vara? Låg oljenivå? Hög oljenivå? Vad ska det vara för låda i bilen? Vad jag förstått ska den heta 4HP 22. Stämmer det? m30 i e30 | |
|
här finns en del tips Länk Jag sökte på automat AND "*nivå*" __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Plockade bort tråget+silen på lådan idag. Det var visst en 5HP18 Låda. Oljan luktade bränt. Fick är totalt ca 3,8 liter när tråget var nertaget. Ska man fylla på oljan i samma hål som man tappade ur den? Har försökt läsa mig till hur man gör och kommit fram till denna metod: 1)Montera ihop tråget med ny sil. 2)Starta motorn och fyll på olja genom avtappningspluggen med DRIVE i. 3)Kör genom alla växellägen i några sek. på varje växel. 4)Fyll på mer olja tills det rinner ut genom avtappnings/påfyllningshålet. 5)Sätt tillbaka pluggen. 6)klart Är detta rätt metod??? m30 i e30 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.