|
|
|
|---|---|
nxv |
Snabb hjälp Tack! Jag sitter i monteringsstadiet i garaget just nu! Jag håller på att montera en Air/Fuel mätare i min 325 87:a, men vad är det för Oxygen System på bilen? Är det "Hested Oxygen Sensors" eller "Non-Heated Oxygen Sensors"? Och är det 1, 2 ,3 eller 4 kablar? |
|
Är din bil en 325 ik ?? Alltså har du katalysator på den ?? Om det är det har du 4 trådar, och den är förvärmd (heated) Om det är en 325 i utan kat har du ingen sond alls. |
|
nxv |
jag har en 325Im utan kat. Hur kopplar jag in Mätaren dårå...? |
| Monterar en labdasond. Du måste borra hål i avgasröret och svetsa dit en mutter. Alternativet är att hitta ett rör från en 325 ik med sond och montera dit. | |
nxv |
ok, vart är bäst att montera den då? strax efter grenröret eller nånstans på mitten? jag har för mig att en sond följde med i kittet till mätaren.. kan man kanske plocka en mätare från nån annan bil med Kat då annars? |
nxv |
*rättelse* inte plocka en mätare, men plocka en sond menar jag :) |
|
Jag vet ju inte vad för mätare du köpt, men jag hjälpte polaren att montera en förra veckan, och där var det sond med, den skulle lämpligtvis sitta 75 cm från motorn. Hurvida det går att använda vilken sond som helst har jag inte en aning om. |
|
nxv |
ok.. tack för hjälpen! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.