AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
793

Highlight interiör till E38?

mi
525
mikren-6
Alpina B10 3.3 Touring -01
Finns en E38 740 -00 till salu i Tyskland som enligt beskrivning har Highlight interiör. Jag trodde först att det var fråga HighLINE interiör, men bilen i fråga är utrustad med M sportpaket (mycket ovanligt på E38, och stor vill ha-faktor...) vilket vad jag förstår inte gick att kombinera med Highline interiör. Jag fick inte en enda träff på HighLIGHT med sök-funktionen. Är den någon som hört talas om det och vad det innebär?

Micke
li
1.959
liste
535i -89
Det MÅSTE vara Highline-interiören. Allt är ju möjligt via Individual. :)
Scheckheft
Hej
Det fanns fyra olika varianter av Highline (ej Highlight - det är kromdetaljer interiört) :
Scarabäus, carbon, antracit och nachtblau. Detta direkt från Indivudualavdelningen. Namnen anger exteriörfärgen på bilarna. I kombination med exteriörfärgen fanns specialtillverkade interiörvarianter, bl a skin med piping. Dyrast att beställa var carbon.
Nej, Sportpaketet fanns inte i kombination med dessa. Om sportpaketet har jag skrivit här:
Länk
Vill du ha mer info får du maila mig privat.

Mvh
Scheckheft

Scheckheft
Hej
Ett förtydligande: highlight interiör är bla kromade detaljer runt växelspak, högtalare mm. Bilder här:
Länk

Mvh
Scheckheft

mi
525
mikren-6
Alpina B10 3.3 Touring -01
Scheckheft,

Riktigt läckert med krominslagen tycker jag! Tack för infon! Du verkar ha bra koll på E38.

Micke
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Kan man köpa highlight-delarna lösa? Särskilt den där växelspaksknoppen skulle sitta j*igt fint. Går det att få fram BMW:s part numbers på de grejerna på något vis? Är ju (tydligen) lögn i helsike att hitta något i ETK om man inte har chassinr på en bil med just den sökta utrustningen :(
Scheckheft
Hej
Varsågod:
Länk
Däremot orkar jag inte översätta men du har ju numren.

Mvh
Scheckheft

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.