|
|
|
|---|---|
|
Undrar om någon har erfarenhet av att man får lite vibrationer i framvagnen efter gupp i vägen. Det varar bara någon sek. efter guppet, tills man får "grepp" igen. Det är en E32 med original 15" och 225:or. det är bara en död fisk som följer strömmen... | |
|
Tycker att det låter som dina stötisar gjort sitt. Mvh/Micke |
|
|
Jag tippar på dåliga gummibussningar i främre bärarmarna. Finns nog fler trådar angående detta. /Mats J |
|
|
Skulle tippa på stötdämpare eller motorkuddar, eller någon bussning. Har du fler symptom, t ex skrammel eller andra vibrationer? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| inga fler sympton vad jag kan höra el. se, däremot har jag obalans i bakhjulen. | |
|
Idag bytte jag bilens höger främre bärarm som hade en sprucken gummibussning. Då försvann mitt fladder i framvagnen, och det var ganska så mycket nu på slutet. Det var höger framhjul som behagade studsa så fort det fanns ojämnheter, dessutom skakade det då man bromsade. /Mats J |
|
| vintersulor på! 195:or och inga vibrationer! Framvagnen är förmodligen inte i tillräckligt gott skick för 225:or. | |
| dåliga dämpare kan ge konstiga vibrationer! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.