|
|
|
|---|---|
|
Hellu damer och herrar. Var kan jag kolla upp varifrån en bil är importerad? | |
|
Börja med Vägverket |
|
|
Vägverket vet inget, inte bilregistret heller. Det enda de vet är att bilen är flyttgods.. varifrån vet de inte.. |
|
|
bilprovningen har väl en kopia på det gamla regbeviset? __ ///M som i Mugge. |
|
|
Mugge: Menar du regbeviset från utlandet? Säkert? Bilen är hitkommen som flyttgods- det vet jag, och jag vill veta om den är svensksåld från början, dvs exporterad och tillbaka importerad. MVH |
|
|
På en ny importerad bil så tar bilprovningen hand om regbeviset från det exporterande landet. Sen om detta är ett nytt förfarande eller om man har gjort så hela tiden vet jag inte. men ring till kundtjänst och kolla om de kan hjälpa dig. Har själv aldrig importerat en bil till sverige men jag har läst lite om detta på forumet. __ ///M som i Mugge. |
|
|
När en bil inreggas i sverige är de endast den stationen som den reg.besiktigas på som har beviset. Så du måste veta vilken station och datum för att få tag i beviset.. |
|
| Med hjälp av chassienummret så borde du kunna få en del info från BMW. Frågan är hur mycket info du kan få. Dessutom tar dom lite betalt för detta har jag hört. | |
|
första ägaren i sverige måste du ju kunna luska fram!den någon borde ju veta! i´m not driving too fast... ...i´m just flying too low! |
|
|
Hej, Enklast är nog ändå att ringa de tidigare ägarna. Behöver du hjälp med det så skicka ett mail. Mvh Tomas |
|
|
Bayerische: Kontakta bilregistret. Jag var själv ute efter info på en bil som var ca 9 år gammal och fick hem en bunt papper på posten från bilregistret (kostade typ 20kr eller nått sånt att få skickat). Fick all möjlig info, ca 20 sidor och detta borde ju funka även för dig! |
|
|
Fick exempelvis med gamla försäkringspapper där man kunde utläsa bl.a. vad den tidigare ägaren hade haft för bilar före den aktuella kärran. Efteråt så beställde polaren hem samma upplysning på sin dåvarande Porsche och upptäckte att en viss Mats Sundin hade köpt den aktuella bilen ny i slutet av 80-talet. |
|
|
Rolex: Väldigt tacksam för infon! Låter ju fär jävla bra=) MVH |
|
| Mats Sundin? Steg bilen i värde efter den upplysningen?=) | |
|
Bayerische: Nej inte direkt eftersom polaren inte visste vem Mats Sundin var (ej sportintresserad). Jag fick berätta vem det var, dock blev polarn inte ett dugg imponerad Hur gick det? Fick du fram någon vettig info? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.