|
|
|
|---|---|
|
Hej. Det klonkar när jag kör min 520 E39 TO 2002 i gupp. Var på BMW där de sa att det ligger stenar inmnanför bromsarna. Skulle gå på 2800:- att fixa för båda sidorna. Stämmer detta fel med eran erfarenhet? Är det inte pendelstagen? mvh | |
|
Tja...Att det "klonkar i gupp" tycker iaf inte jag överensstämmer med "stenar innanför bromssköldar",det brukar gnissla o leva dj****en om detta inträffat. Låter som sagt som att någon bussning är lite glapp/sliten,t.ex bussningsglapp i pendelstagen. Sedan så verkar det som något litet missförstånd också...Jag menar att plocka bort stenarna bakom bromssköldarna ska INTE kosta 2800kr!!! Max "ett par hundra",eller så backar man helt enkelt några tiotals meter.Billigaste lösningen :) Mvh Janne. |
|
| Tydligen ska stenarna ligga i bromsoken eller nått, alltså inte mellan skölden. Skumt va? | |
|
Ja,får väl rätta mig själv igen då.. "Bussningsglapp i pendelstagen"...Det finns ju inga bussningar i egentlig mening på dem stagen,snarare "LEDERNA" som blir glappa dels pga att gummiskydden spricker till dessa..Nåväl. Och ja,låter mycket skumt att stenar fastnar i oken måste jag också säga, trots att jag nu inte har sett ett E39 ok så där "jätteofta" i "öppet tillstånd" eller vad jag ska skriva.. Återkom gärna efter att du har åtgärdat detta problem. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.