|
|
|
|---|---|
Mangemannen |
Hej hopp. Det börjar närma sig service på min bmw det är bara en "dutt" kvar när man startar pärlan. Men vilken inspektion är det man skall göra. Inspektion 1 gjordes för ca 1000 mil sen innebär det dä att man skal göra en inpektion 2 Är det nån som vet var i malmö man får en bra och BILLIG service av sin BMW. Personligen tycker jag 5000 : - är ett rån. Hjälp någon. |
|
Framgår det inte av serviceboken vilken service som ska göras? Jag ska göra en Insp II på min när jag ställer på den i vår och det kostar ca 4.000:- på verkstan jag anlitar, ej en BMW-verkstad utan en verkstad jag litar på. www.malte-racing.com |
|
|
Om du gjorde inspektion I för 1000mil sedan är det väl bara en oljeservice som skall till nu? Annars står det väl i serviceboken vad som gäller. /Micke |
|
| Det borde vara dax för oljeservice nu....det brukar vara en emellan varje inspektion | |
Donk |
Lämna in bilen på "Need For Speed" nere i hamnen. Jag har min bil inne på inspection 1 just nu och det tar han ca 2000 kr för, om han behövde byta mikofilter skulle han ta ca 300 kr till. Oljeservice tar han ca 850 kr för, och när jag pratade med honom så sa han att en oljeservice brukar han kunna klämma in med bara en dags varsel. Kanske blir dyrare för dig då jag kör 316. Har för övrigt bara hört positivt om stället och rekommenderar det verkligen! Kolla på www.nfs.nu |
Mangemannen |
Tack Donk. Jag kollade boken igår kväll. Jag skall lyckligtvis bara göra en oljeservice nu så jag klara mig undan denna 1000´nde milen men nästa så blir det inp 2 Jag kör på NFS, de verkar vettiga. Har handlat lite av dem innnan. // Magnus |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.