|
|
|
|---|---|
|
Hej... Blev ikväll klar med mitt ljudbygge i bilen och skulle ut och köra en runda... När jag hade tagit ut bilen och körde iväg hörde jag ett svagt visslande ljud ovanför stereon, typ från fläkten vars frekvens ökade i takt med motorvarvet. Mycket störande eftersom det precis har uppstått! Försvann inte heller av att jag stängde av AC:n. Någon som vet vad det kan vara? Behöver verkligen hjälp nu! | |
|
har ungefär samma problem, det här iriterande pipande ljudet medförde att jag nu på onsdag måste gå och byta fläktmotståndet. fläkten börjar på det svagaste för att sedan öka SJÄLV till det högsta, för att sedan stanna där. mycket irriterande |
|
|
jigga: försvann det när du stängde av stereon? the sky is the limit! |
|
|
Ska prova att stänga av stereon idag. Det är liksom ett sus som hörs i coupén, hör ingenting i motorn. Om det försvinner när jag stänger av stereon, vad är det för fel då? |
|
|
klassiska generatorvin.. kan vara t.ex lågnivåkabeln som ligger för nära pluskabeln som går från skuffen och fram, kan vara dålig jordning, fel jordning. kan vara mycket. men försvinner de när du stänger av radion så kan du ju utesluta fläkten! /crille the sky is the limit! |
|
|
Har testat nu, försvinner tyvärr inte när jag stänger av radion... Det är mycket konstigt också för det visslar ju även när bilen står stilla och man gasar till, alltså är det ju inget vindsus. Låter nästan ingenting på tomgång men ökar prop. med varvtalet. Vad kan detta vara? Måste få rätt på det, mycket störande om man vill åka utan stereon igång och sitta och lyssna på detta ljudet. |
|
|
kan vara generator vinande fast stereon är avstängd pyssla med ett liknande problem på polarns Audi 100 från 85 ;) jorda idrekt på bateriaet å la lågnivån på andra sidan bilens kupé (vänster då) batt kabel ligger på höger.. då vart det bra.. BMW Williams F1 Team. |
|
| Hur kollar jag om det är den? Behöver jag byta den isåfall? | |
|
Du behöver inte byta nånting eller dra om en massa kablar. Bara köp ett avstörningsmotstånd och montera bakom stereon, så fixar sej allt. Finns på de flesta biltillbehörsfirmor och billjudsfirmor t.ex. BRL Tror de ligger på ca 250:- för bra grejor... |
|
|
325CSi: Kan jag kolla på någotvis om det verkligen behövs? |
|
| Tror inte att detta har med stereon att göra, ingen annan idé vad det kan vara? | |
|
Har du AC i bilen? Kan vara hjälpfläkten som sitter bakom grillen. Den skall alltid låta lite men inte så att det stör då är något fel. /Rickard |
|
| Ska titta på den... Men man hör ingenting av visslandet om man öppnar motorhuven. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.