AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
761

Kulörstudering M5 E39

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Har suttit och kollat igenom alla mina utrustningslistor som jag har på M5 E39. Har för närvarande 317 st i registret, varav 257 st med utrustningslistor. Av alla 257 har jag slängt ihop lite intressant data om hur många bilar som har en viss kulör. Man ser i stort hur fördelningen är, men man måste ändå veta att det finns fler exemplar ute på marknaden som jag ännu inte har med i bedömningen. Har tyvärr inte fått tag på dem (än). Ett undantag för den ända Chiarettoröda M5:an som jag vet om i Sverige.

För de som är intresserade så kan ni titta in på Länk och sedan klicka vidare på Register och "aktuell status". Där finns datan upplagd. Finns även de som är specialbeställda med andra kulörer. Ovanför staplarna står det hur många bilar som finns i varje kulör. Man kan se att det finns ganska så få av många kulörer. OBS! Som sagt så är inte detta alla M5 E39 i Sverige utan endast de som jag har fått in än så länge.

Hoppas att det kan vara intressant för någon!

//Schnitzer

Träum nicht dein Leben sondern leb deinen Traum!!!
Intressant!

Som jag trodde Carbon black i stark ledning, tyvärr...

Min M5 i svenska E39 M5 registret
Länk

Jag tycker att Silverstone är den snyggaste färgen på en M5 E39.

Min M5 E34: Länk
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jag tycker mest om Chiarettorot och Alpinweiss. Otroligt fina kulörer! Ovanliga dessutom.

//Schnitzer

Ingen Estorilblå i Sverige?!, Mycket tråkigt, inte heller nummer 2 för mig, Dakargul II, finns representerad, men Velvetblå är fin den med;)

Mvh Stephan
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Stephan735i:

Det kan finnas en Estorilblå i Sverige, men tyvärr så har jag nog den inte. Sitter alltid och tänker på hur många M5 E39 som finns totalt i Sverige. Blir nog svårt att få reda på det. Frågar man vägverket så blandar de in M5 E34 som är importerade. Det är väldigt svårt att kunna kartlägga alla.

//Schnitzer

HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Jag vill minnas att det fanns ca 450 st E39 M5 i Sverige enligt Vägverket, för ett drygt år sedan. Bör ligga runt 500 idag kanske?

-M5 E34 Limousine register Länk
Alpinweiss!
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
HD91:

Om det är så har jag runt hälfen idag kanske. Borde väl komma upp fler i annonser lite längre fram.

//Schnitzer

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.