AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
404

Jätterattar?

Be
109
Beemer
520i E39
Jag är nybliven ägare till en 520i -97 (E39). Den är svensksåld med fyrekrad multiratt. Jag tycker att den ratten är väldigt stor, det är knöligt när man ska in i bilen. (jag är iofs ganska lång, men ändå) Finns det några original multirattar med mindre diameter som passar till E39? Någon som vet?

/Mvh Hans
Jag trodde de flesta såg Jätterattar som något positivt...
Be
109
Beemer
520i E39
:-D Jag visste väl att någon skulle haka på min Guldäggsrubrik! :-))

/Hans
Det var för enkelt för att låta bli... hehe
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
den 3 ekrade multifunktions "M"-ratten är tyvärr lika stor men "känns" mindre...
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Undras om Solna har några jätterattar liggandes på lager eller om det är tysklandsbeställning? Får kolla hyllor nästa gång man åker dit. Beemer: Krama och var nöjd, den har ju multifinktion. Hittar man rätt knapp så kan ju nya roliga finesser dyka upp, man vet man aldrig vad som händer om man pillar på dom.

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
Be
109
Beemer
520i E39
Asken: :-D Du har rätt, det kanske är mitt handlag som brister...:-))
En fin M-sportratt med multifunktioner samt passande airbag kostar endast 9000:-...
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
*asgarv* himmel vad kul humor ni har...

Det står en 330Ci hos BMW Solna med en tre-ekrad M-ratt; liten diameter men grovt skönt grepp.
bl
2.296
blixten
325i -88
Synd att bmw inte har sådana rattar powerkjell pratar om till hyfsat pris. 3500 utan airbag och nästan 9000 med, ganska saftigt...
Be
109
Beemer
520i E39
Är det ingen mer än jag som tycker att originalratten i E39 är för stor? Utrymmet mellan ratten och sätet är ju "gôrlitet". I värsta fall får man sänka sätet till Golf-GTI-höjd, och sätta vänsternäven klockan tolv på ratten...;-)

/Hans
Är det förbjudet att byta ut en airbagratt mot en utan?Utbudet är onekligen lite större och priserna en ANING lägre.
Om man har en e39 tror jag inte att man får sätta i nya delar i den hursomhelst eftersom den är helbilsgodkänd...kanske kan någon mer om detta...

Simon
Inte sett några rattar på BMW Solna... Men håller med om att det är lite knöligt. Tycker också bättre om min 3-ekrade M-ratt än den 4-ekrade ratten.

Ha en fin...

T
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.