|
|
|
|---|---|
|
Hej gott folk. Längesedan jag var här och skönt att vara tillbaka. Jag hämtade ytterligare en 7-serie från min lokala handlare i lördags. Denna hade pixelfel i temperaturklustern. Jag har varit och meckat i kombi instrumentet så det är inga problem men hur ska jag göra med temp.klustern. Först och främst;hur får jag ut den? Någon som har tips och gärna en länk eller instruktioner? Med vänliga hälsningar Patrik A | |
Scheckheft |
Hej Länk här: Länk eller Länk Sedan avråder jag ifrån diverse sprayalternativ. Allt detta avhjälper inte problemet. Kolla med A A här på forumet. Han har lyckats laga med bestående resultat. Mvh Scheckheft |
|
Ah, då kanske man skulle byta till en nyare modell av klimapanel och få digital fläktreglering på köpet! Men stämmer det att problemen med pixelfel inte finns på nyare modeller? Finns det någon lika smidig lösning för att byta OBC-enheten (den som sitter ovanför klimapanelen, har inte navi)? Mvh, Kalle |
|
Scheckheft |
Hej Kalle: kan detta hjälpa? Länk Angående pixelfel på nyare modeller: ja tyvärr förekommer detta under hela E38:ans produktionsperiod. Mvh Scheckheft |
|
Scheckheft, Tackar! Kolla din mail :) Mvh, Kalle |
|
|
Scheckheft: hur får jag tag på A A? Har försökt komma på hur man ska söka användare här men tyvärr inte lyckats ännu Med vänliga hälsningar Patrik A |
|
Scheckheft |
Hej Han skriver här: Länk Mvh Scheckheft |
|
Hej igen. Klurade lite idag och rev ut temp.klustern. Efter lite pillande och diverse tester kan jag nu konstatera att passagerarsidans display funkar till 99%(än så länge). Nu är det bara förarsidan kvar... Med vänliga hälsningar Patrik A |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.