AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.049

Kamremsbyte på en 325i sedan -93:a? Fylla på AC´n?

An
5
Anzy
325i -93
Vid vilka miltal skall kamremsbyte göras och vad kan det tänkas kosta? Bilen har gått 19400i skrivande stund. (import)
Tacksam för svar.
Sedan undrar jag över AC´n. Hur vet man om den är konverterad eller ej? Måste fylla på den, verkar vara slut . :)
Tacksam för svar!
/Anders
du har ingen kamrem på din bil...325 e36 har M50 motorn som är kedjedriven...en kamkedja byts normalt aldrig, däremot kan spännaren bli lite trött med tiden och när den blir det hör du rassel från motorbröstet på tomgång...inte svårt eller särskilt dyrt att byta den...

MVH
Johan K
Visa användare
586
wdac
325i -05
du har inte kamrem du har kamkedja... :) dock ska du väll ta en titt på kedjespännar lagren å så så att det är fräsht... men de behöver du nog inte göra ännu om milantalet stämmer...

om AC är "slut" har du en läcka, de ska nämligen inte ta slut, det skall vara tätt... om den är konverterad så borden den vara tät kollad tycker jag...

BMW Williams F1 Team.
Ge
8
Gerry
Bmw M3 1993B
Läckan behöver inte va så farlig, har en m3a från 93 som jag fyllde på kylmedel i för några månader sen, funkar utmärkt. Och min bil är konverterad så vette tusan om du ska behöva göra det. Kolla vad det är för kylmedel i, är det a 134 ska det bara va att fylla.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.