|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Kreuzspeiche |
272 hk i en bmw-diesel. Låter lite som ett autobahnlok med mycket Newtonmeter och låg förbrukning (10,9 l i stan) Är det någon som har testat denna "snabba, starka sparbössa"? |
|
Jag har testat den. Det är en av de absolut mest imponerane bilarna jag kört. Helt brutal! Den perfekta bruksbilen för den som kör mycket! Mvh, Kalle |
|
|
Bästa bil jag har kört alla kategorier! BMW CS #5139 |
|
Kreuzspeiche |
Bra kritik hittills. |
|
Låt mig säga så här... E61 535d blåser förbi mig och jag hänger på, vi håller en march-fart på ca 190 km/h (inte i Sverige) vilket känns rätt behagligt (t.o.m. för mig i min E34). När det blir luckor så gasar han lite försiktigt och jag får stampa på ordentligt och verkligen kräma ur det sista ur den V8:an jag har under huven för att ens kunna hänga på. När han väl stampar på så försvinner han bara som ett spjut, ungefär som en vanlig bil som drar ifrån en annan bil som håller konstant fart, enda skillnaden var att jag gav allt min 530 hade att ge. Kan inte tänka mig att det finns många bilar som hänger på en 535d i farter över 200 km/h. __ ///M som i Mugge. |
|
|
Lite skillnad mot dom gamla merca dislarna . Som gjorde 0 till 150 i bästa fall innan soppan tog slut. mh Länk |
|
|
Snittar 0,68 mellan Göteborg/Sundsvall (fast då håller man hastighetsbegränsningarna) /Christian |
|
Kreuzspeiche |
Jag kanske ska sälja M5:an och köpa en 535d med M-Sportpaket. Eller? |
|
ja härlig bil men så snabb kändes den inte, beror nog till största delen att jag hade kört 750 innan :D ;) Provkörde lite bilar på BMW on tour men ingen tyckte jag var roligare än min fd. e21:a :( I och för sig fick man inte köra speciellt långt |
|
|
Var också ute på bmw on tour och provade både 530d och 535d. Otroligt drag mellan 120-200. Få bilar som har en chans där. Dock så kändes det inte att den var så snabb. Mätaren gick med våldsam fart men fartkänslan uteblev. Fungerar perfekt som landsvägslok men att pressa den i kurvor är inte alls lika kul som med en E39 som känns betydligt mer sportig. Kreuzspeiche: Behåll din M5 tills nya M3 kommer. Nästan lika stor och säkert otroligt sportig. Nya E60 är visserligen underbar bil att åka långt med men den har inte den där sportiga känslan enligt mig. (Har dock inte varit ute med nya M5). |
|
|
535d är den bästa BMW jag kört. Helt makalöst drag från låga varv och hela registret upp. 80-120 ännu bättre. Ändrar dom dieselbeskattningen så är det helt klart köpläge på en sån. Keep your distance! |
|
|
Jag har testat den och den är faktiskt bland de bättre bilar jag har kört. Grymt vrid! //Schnitzer |
|
|
Hur kommer det sig att det säljs så mkt BMW dieslar i sverige? staten gynnar liksom inte direkt ägandet av en dieselbil. Eller har jag missat ngt? __ ///M som i Mugge. |
|
|
Beror lite på hur mycket man kör, drar ju mindre och kostar några öre lägre.... /Christian |
|
|
chrisod: Jag tror snarare att dom som kör diesel gillar karaktären på motorerna snarare än för besparingen. Köper man en bil för en halv mille spelar nog inte några kronor i drift någon roll. mh Länk |
|
| Tyvärr är antalet personer som i Sverige köper en diesellyxbil för 600+ tkr väldigt begränsat. Folk köper nog hellre bensinare i den prisklassen. | |
|
Helt makalös bil. Ligger oerhört stabilt på vägen, draget finns där alltid och komforten är hög. +200 km/h är odramatiskt. Perfekt bruksbil... /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
olof: "+200 km/h är odramatiskt. perfekt bruksbil..." - man kan undra hur olof kör i trafiken. ;-) __ ///M som i Mugge. |
|
|
mattias h Även om inte jag gav en halv miljon för min bil köpte jag den av precis det skäl du skrev. Alltså att jag gillar motorkaraktären bättre än jag gillar bensinare. Även om det skulle vara dyrare (vilket det inte är för mig) för mig att köra diesel så skulle jag ändå göra det. Skulle jag nån gång ha lust (och råd....) att köpa en bil för kanske 5-600.000 kr så skulle jag ju hellre köpa tex en 535d än en 545 bensinare. Det är väl skönt att inte alla tycker likadant. |
|
|
Jag för min del anser nog att karaktären på dieselmotorer idag oftast är trevligare än motsvarande bensinare. Visst är 545 en otroligt trevlig bil med trevlig motor, för jag anser nog att det är med denna bil 535d ska jämföras med. Men om man som jag kör 10-12000 mil per år så ÄR det skillnad mellan dessa två rent kostnadsmässigt, till 535d fördel. Även om man bortser från det faktum att 535d är billigare per mil så hade jag ändå valt den, en otroligt trevlig vagn. Att det sedan är ekonomiskt vansinne att köpa en ny bil för runt 500.000 och köra som jag gör är en annan sak, men som jag skrivit förr, spenderar man så mycket tid i bilen ska man åka ordentligt. Sedan har vi alla olika inställningar till saker och ting. Men visst kan f...n man tänka ekonomiskt trots priset. Men för att svara på frågan. Ja, 535d är en trevlig bil på alla sätt, kanske inte så sportig, men då anser jag nog man ska ha en 3 serie. Jag har kört runt 4000 mil nu med min bil, inga problem, förbrukning på lite över 0.7. Ut och provkör!!! |
|
|
Håller med om att just 545 535d ska jämföras med. Vridet på 535d snurran är HELT otroligt och skulle jag som Velgro köra 10.000 mil om året skulle jag inte tveka en sekund på att köpa 535d framför 545i. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.