|
|
|
|---|---|
|
Vad skulle NI göra ifall säljaren av bilen bor nere i skåne och köparen bor i Stockholm, och köparen ber att säljaren skall komma upp, istället för att köparen skall åka ner.... Självklart skall han som bor i stockholm (köparen) betala bensinkostnaderna.....?!? | |
|
kanske kan ses halva vägen var, tåg för köparen...?? en polare till mig gjorde så, han la handpenning vid det tillfället o hämtade bilen senare. mvh Anders BMWCS #4727 |
|
|
KÖPAREN, skall komma till säljaren....... Är ju inte allt för ovanligt att köparen inte köper bilen i fråga utan åker hem igen. Hur kul lär det vara om säljaren får köra så här långt utan att köpet blir av!!!?!??! Mvh Patrik 325i -92 |
|
|
Om köpet är "helt klart" och det bara är att köra och hämta pengarna. Och om vi snackar en hyfsatt dyr bil, minst 150" så skulle man väl kunna fundera på det. Annars skulle jag känna att vaf-n man kan ju inte köra över halva Sverige för att sälja en bil. Är bilen UNIK eller? Kan han inte hitta en i Stockholm? Skjutsar han hem dig sen eller?? |
|
|
Bilen är väl inte unik... kanske unik för köparen... Länk för det är ganska långt från Stockholm till Kronobergslän...... Man kan ju undra ifall man ska vänta och inte köpa den och hoppas på att det dyker upp i stockholmstrakten men men........ |
|
|
Så det är DU som ska köpa kärran alltså, jag trodde det var tvärtom. Jag anser det vara lite knäppt för Stockholmare att åka långt ut i landetför att handla bil. Priserna är ju oftast lägre här, större utbud osv. Om man nu inte pratat om nån superunik bil. Bilen ser schysst ut på bilden, schysst bild om han hade stängt dörre hade den varit perfekt. Är inte priset lite högt, eller? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Tagge: En av orsakerna att åka utanför stockholm för att köpa bil är att stadstrafiken i Stockholm sliter betydligt mer på transmissionen, men å andra sidan så har du helt rätt att utbudet är större och priserna betydligt lägre.Själv har jag flertalet köpt bil i Stocholm just med tanke på att det, kan skilja 30.000 bilfirma lokalt mot att köpa privat i Stockholmstrakten. Och jag vill gärna träffa ägaren till bilen för att bilda mej en uppfattning om hur seriös han är. Men när kopplingar o dyligt är bytt på ca 7000 mil som brukar hålla minst det dubbla annars, så förstår du vad jag menar. MVH Hasso |
|
hasso: Det argumentet har jag aldrig hört förut men det kanske ligger något i det. |
|
| Om du kan få stackaren att åka upp med bilen så varför inte? :) | |
|
Personligen skulle jag aldrig åka iväg för att visa/sälja bilen, är nån intresserad av att köpa får han/hon komma till mig. I mina ögon ger det ett nästan desperat intryck om säljaren är villig att färdas långväga för att "bli av med" sin bil. www.malte-racing.com |
|
| HA HA det brukar vara tvärt om, här i gästrikland får man säkert vänta ett halvår på att en M bil ska bli till salu, så vi åker till stockholm om vi ska handla bil där är det ju bara att välja och vraka det kommer ju nya varje vecka typ. | |
|
Jocce: Precis ja, sen när du sätter in din Stockholmsköpta m5:a på annons efter ett halvår så tänker nån Stockholmare: -WOW, en m5 som gått i Sandviken har ju knappt ens sett en kö, kopplingen har säkert fortfarande skyddsplasten kvar. Så kan det gå. |
|
|
Off-topic: (precis som tagge var inne på) Visst är det skillnad på stadskörda och ex. norrlandsbilar, men det innebär inte att alla bilar som säljs i Stockholm körts i innerstan. Ett tips kan ju vara att kolla upp tidigare ägare (adresser), den kan ju ge en liten indikation iaf. Mvh Anders S. |
|
|
Hehe, sicket liv här vart då :) Bilen i fråga é min.. Vad det gäller bilar som é körda i storstan o bilar som é körda på mindre trafikerade o mindre bebodda områden så é det ju ett faktum att skicket på dem (efter några års körning) inte é det samma. I detta fall så va bilens 1:a ägare en äldre dam i tyskland. Ägare nr 2(en tjej runt 30års åldern) hade en viss anknytning till ägare nr.1 som i sin tur plockade över "henne" till Sverige -96. Då helt utan styling. Sen va d min tur.. På me 17" o m3 speglar, sänkningssats och vita blinkers. Men som ett xtra inlägg.. Bilen É unik :) Har själv aldrig sett nån annan 325:a me dom milen i samma skick. Här e fler bilder så ni blir mer insatta,(för dom som vill) :) Mvh Filip Länk |
|
|
FilipJ: vad skulle du ha gjort då ifall någon stockholmare skulle velat köpa den bilen från dig... skulle han få åka ner till Kronobergslän eller? skulle du kunna tänka dig något annat alternativ? |
|
|
É ju lite komplicerat.. Som tidigare sagt, vill ju inte gärna köra till sthlm för en affär som ev inte ens blir av.. Men iofs, en tanke é ju att vi möts halvvägs.. Resekostnad får köparen stå för. Men då vill jag ju självklart veta att "köparen" verkligen é intresserad och med siktet inställt på en affär.. Självklart under dom förutsättningarna att bilen i fråga motsvarar alla förväntningar. Vilket i detta fallet jag kan garantera. Kör inte gärna onödiga mil med "henne". Detta tycker jag låter rimligt iaf.. Dessutom så är ett M3 köp inom synhåll, det ända som gör mig lite "rörelsehindrad" nu é det faktum att jag måste få sålt min nuvarande Bmw. Så det é klart, lite uppoffringar får jag ju göra. Mail me 4 further comments plz. Må väl mina kära BMW freaks ;) Mvh Filip. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.