|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Kreuzspeiche |
Många som kör BMW idag, glömmer oftast att tanka 98 oktan. (Fast att det står i instruktionsboken.) Hur är det med er grabbar, tankar ni 98 eller snålar ni och tankar 95? Hur många av er har kört med 100 oktanig soppa, tex Shells V-Power? |
hampe m3 |
definitivt inte 95 ;), just nu tankar ja inget men annars e det 98 för hella slanten. |
|
Tankar 95! ------ Länk Länk |
|
| kör på 98 | |
|
98!! Lägger hällre lite mer pengar på 98! För att motorn ska må så bra som möjligt! David |
|
| 98 | |
|
98.. Just real M-power |
|
|
98 |
|
|
98 Sjöberg |
|
Kreuzspeiche |
Ingen verkar ha kört med 100 oktan. |
bmw alpina b3 |
hihi så klart 98 |
|
98 _______ /Chrille |
|
|
98 /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
| 98 | |
|
98 ___ //Ulf |
|
|
Kör alltid på 98 som BMW rekomenderar. Har även kört på Shells 100 oktans soppa men inte märkt någon skilnad. På turbo bilar märker man skilnaden. Min M5 E34: Länk |
|
|
Jag kör alltid på 100 oktanigt när jag är i Tyskland el Österrike, man känner hur motorn blir lite piggare (obs! inga inbilningar!) Min vackra Länk Mvh Dragolito |
|
|
98, och inget annat..... |
|
|
95 eller 98 oktan. beror på tillgång och literpris. __ ///M som i Mugge. |
|
|
95 oktan. Det är det som rekommenderas i min instruktionsbok till bilen. Sen har jag själv gjort lite undersökningar med att tanka 95 resp 98 och kommit fram till att det inte finns någon fördel med 98 i mitt fall. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
M3:an 98 Hojjen 98 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.