|
|
|
|---|---|
|
Tjena alla glada!!, Har en fråga som någon kanske kan vara på. Är ägare av en 318ik -87 (E30) som hostar till på tomgång. Det har ingen betydelse hur varm bilen är och den är lite vår startad man får som nöta en stund. Kan någon veta vad de kan vara , jag gissar på att den tar in tjuv luft någon stans men.. Mvh Hoyaaz You talk the talk, but do you walk the walk..... | |
|
tjuvluft, lambdasond ? BMW Williams F1 Team. |
|
|
Kan vara så att jag måste byta ut den alltså...tack för tipset You talk the talk, but do you walk the walk..... |
|
| Luftmängdmätaren eller slangen mellan den och plenum, tomgångsmotor. Om maskin går oljämt även när den är kall så tror inte jag att det är lambdasonden. Det kan ju även vara en tändmiss, lock rotor, kablar, stift | |
| lambda sonden börjar väl inte reglera direkt uten den måste komma upp till en viss temp... Eller?? | |
|
Har kollat rotor, fördelar lock, bytt stift, bränsle slangar(motor rum) Kanske tänd kablar då.... You talk the talk, but do you walk the walk..... |
|
| Kör K-sprit i tanken, kanske har vatten i soppan som tenderar misständningar. Annars testa med startspray, spraya då motorn går på tomgång, märker du att motorn går upp i varv så har du lokaliserat läckan. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.