|
|
|
|---|---|
|
Jag har haft lite strul med mitt larm i min Z4. Nu fungerar allt utom kupesensorn, den som larmar om någon försöker sträcka sig in i bilen (nercabbad) osv. På BMW sa de att den va "Avaktiverad" i datorn och att de aktiverade den. Men den funkar ändå inte. Jag har hört att det har varit strul med kupesensorer på tidiga modeller av Z4 , min är tillverkad 2003-04. Kan det vara därför den varit avaktivera? Varför funkar det ändå inte , nu när den är aktiverad? Kan någon ha kopplat bort givaren? Någon som vet mer om detta. Tack på förhand. | |
|
när jag testat min så tar det 5-10 sek innan larmet aktiveras när man sträcker sig in. Tar endast imellan stolarna upp imot instrumentbrädan!? Vet ej om det skall vara så men jag tror inte sensorn tar vid stolarna! |
|
| Jag har inte heller fått kupésensorn att fungera. Ett tag trodde jag att hela larmsystemet var ur funktion, men upptäckte att det larmar om jag öppnar motorhuven. Vad göra med kupén? | |
|
Jag har motsatt problem i min Cupé, jag vill stänga av kupesensorn, så att det inte börjar tjuta så fort hunden sträcker på svansen i bakluckan. Någon som vet något om detta? / Fredrik |
|
|
Dr M Du behöver nog lämna in bilen till BMW så att bilen iaf larmar om man öppnar dörrarna med nyckel el dyl. På min behövde de beställa en ny FA kod, tror det hette så, för att få ordning på larmet. Men kupeskyddet är fortfarande en gåta. /Mathias |
|
|
Zredrik, när du låser bilen med vovven i, tryck då direkt på låsknappen en gång till, så larmas kupelarmet av. Och angående kupesensorns känslighet så är det på min så att man inte kan få den att utlsöa om man bara sträcker sig in i bilen. Men om man sitter i bilen och rör sig med larmet aktiverat då går larmet. Testa på era z4:or om känsligheten är samma där. |
|
|
Beppo: Har provat detta, men det funkar tyvärr inte :( Vet inte riktigt vad det är för larm, det är kanske något eftermonterat, icke original. / Fredrik |
|
| Lyser larmdioden framförväxelspaken när du andra gången trycker in låsknappen. Detta ska den göra. Direkt när man låser bilen så blinkar ju dioden snabbare än vanligt, och om man under detta skede trycker in larmknappen en gång till så ska dioden lysa fast, och kupesensorn avaktiveras. Därefter så beter sig dioden som vanligt. Är det så även på din? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.