AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.339

bmw ägare-bmw entusiast ?

Sida 2 av 2
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Jag skulle påstå att du är mer en BMW fantast ! även om du platsar in som en entusiast pga att du har ett stort intresse av bilmärket och säkerligen ett tekniskt kunnande också men inte gör något själv förutom att tvätta och dammsuga bilen kanske?
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Jag själv är nog en entusiast, men måste tona ner då jag har uppskattat att 30% av arbetstiden går åt till icke arbetsrelaterade
prylar, typ BMW...
Hy
98
Hyabusa
318i-87
Min sammanfattning av följande diskussion är att: en Bmw-entusiasts nästa bilköp blir av märket Bmw. Medan en nuvarande Bmw-ägare kanske funderar på att köpa tex en Mazda nästa gång och helt o hållet byta bilmärke.

Entusiast eller inte beror då på den subjektiva uppfattningen hos var och en av varumärket Bmw och den lojalitet man känner mot märket.

Mvh
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Hm, jag är inte BMW-ägare men betraktar mig som BMW-entusiast. Trots det blir det inte en BMW nästa gång utan med stor sannolikhet en kompressormatad vikesbil från Little Britain.

Däremot vet jag att jag kommer att återvända till BMW i någon form.
På en Karlskrona träff förra året diskuterade vi termer av att entusiast var det samma som idiot. Vem/vilka skulle annars stå ut en hel dag med ösregn men ändå fortsätta träffen bara för att få titta på bilar och umgås med likasinnade.

Sedan undrar jag i vilken kategori man hamnar i om man pussar sin bil god natt?

"Bilar som inte driver bak är trasiga!"

Länk
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Little Goddess:

Pussar man sin bil godnatt så hamnar man nog i "Psykopat"-kategorin. Då har det gått till överdrift, i alla fall enligt mig :)

//Schnitzer
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
En bmw-ägare har en bmw lika gärna som något annat märke. De tycker det är kul eller att passar för tillfället. För en entusiast betyder bilen så mycket mer.

Skillnaden mellan entusiast och fanatiker är att en entusiast bortser från bilens brister medans en fanatiker förnekar dem :)

"BMW six appeal"
Farkost:Länk
Bood: Huvudet på spiken! :)

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Visa användare
51
Alpina B10 4,8
Delägare av en BMW Alpina B10 4,6 V8
En entusiast är en person som hellre säger godnat och klappar om bilen innan han klappar om frugan/sambon eller flickvännen kanske rent av nattar bilen innan ungarna*S*
Samt en sann entusiast vill inte ha någon annan bil än en BMW, Alpina eller dylikt....... har jag fel? *S*

Mr.Alpina
En BMw entusiast är en sån som aldrig byter bilmärke och som ägnar bilen mer tid än medelsvensson.

Keep your distance!
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
- En entusiast plöjer ner all tid och allt kapital på sitt intresse.
- Ser en BMW framför sig så fort en siffer kombination liknar ex. 525, 732 osv.
- Går 5 km i ösregn (utan paraply) bara för att korta körsträckor sliter onödigt på bilen.
- Mår psykiskt dåligt så fort en saltbil uppenbarar sig.
- Kan utan problem beskriva en lukt som "driftsvarm SMX-B".
- Letar efter API klassningen på olivoljan på ICA för att hitta rätt sort.
- Stannar några minuter extra vid ett övergångställe bara för att höra den där M3an gasa iväg.
- Referar till grannens Nissan Skyline GT-R som en "tilltrampad Micra" samtidigt som den egna 324 dieseln beskrivs som en rå körmaskin.

:D

/Johan Tryggvesson

-Die Entwicklung stoppte bei 30-
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.