AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.340

bmw ägare-bmw entusiast ?

Sida 1 av 2
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Vad tycker du att skillnaden är mellan att vara bmw ägare och bmw entusiast?
Det skulle vara kul och veta hur andra tolkar det!

/Pelle
jag tycker en entusiast är en som tillexempel döper sin son till BMW elelr tatuerar in Loggan på armen, eller sitter och putsar fälgar med tandborste 24 timmar bara för att han skall på träff.

Idag krävs ju inget speciellt för att vara BMW ägare inte ens när det gäller M modeller eller stora 7 serier ; )

Sen finns det såklart tusentals definitioner på detta...
Men Pelle oroa dig inte du är med i entusiastklubben´hehe...

Ps. blir den fädig til knutstorp?

Johan S #4079 & B.M.W #4079A
Chassinummer:3527066
www.bimmer.se Länk
En entusiast står och beskådar sin BMW i ett par minuter extra innan han drar igen garageporten med ett stort leende...

The Seven Series...Cause I ride with pride!
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

En entusiast är väl en sådan person som vill ha lite mer utav sitt bilåkande än just bilåkande ;)

Tja,också en person som har bilen som hobby lite och inte bara som "fränt fortskaffningsmedel" kanske?

Men just "definitionsmässigt" så läste jag i en uppslagsbok>>>entusiasm=(av Grekiska enthousiasmos:gudsbesatthet)Hänryckning,hänförelse,brinnande iver :)

Kan väl vara då "brinnande iver" över en viss modell också,t.ex E28 ;)

Mvh Janne.
Visa användare
325
Mathias Tjäder
M535i -86
1602 -74
En entusiast är en sån som lägger undan tid i sitt liv till bilen, inte bara tvättar den när det behövs. Bilintresset blir en del av allt det väsentliga i livet: flickvän (eller pojkvän), hemmet, jobbet, vänner, bilen. Inte nödvändigtvis i den ordningen;)... Så tyckre i.a.f jag!

Min M535i:
Länk
Mvh Tjäder
ja...och gudsbesatthet över E38an;)

Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Johan du är fet diskad i den här tråden ;) Jag har bokat sem i verkstan och e12an SKA rulla på knutstorp.

/Pelle
En entusiast är en person som har flera BMW, varav minst en inte är bruksbil?
dali,

Nej det där håller inte, då är jag ingen entusiast :( Om jag däremot hade köpt 2 E21 i skrotskick för 1500:- styck hade jag automatiskt uppgraderats till entusiast om den ena inte brukskördes? :P Det handlar inte om pengar.

Jag tycker att Mathias Tjäder har postat den hittils bästa definitionen på vad som skiljer en BMW-ägare från en BMW-entusiast :)

Mvh,
Kalle
Njuren
oj,minns helt plötsligt hur ja brukade komma hem 5 på morgonen efter en blöt natt,hämta bilnyckeln till min pärla+en bärs/smirnoff Ice,ner i mitt underjordiska garage och satte mig på den kalla marken och bara beundrade henne.... sikka tider..

BMW - i nöd och lust?
Jaha vad bra, då kan man alltså kalla sig för en entusiast då, även om jag bara har en sketen 518 för tillfället.

/Martin
Länk
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Finns det andra bilmärken? jag har i alla fall inte sett några;)

Mvh/Micke
Visa användare
641
Håkan02
BMW 523i Touring 1999
BMW 320i Touring M 2005
BMW 2002 1975
BMW 2002 tii 1973
BMW 2002 1973
BMWCS #652
Jag hade det jobbigt hela år 2002............

Håkan
Håkan: HAHAHAHAHA!!!!! Klockren!

En som ligger hemma och grinar när bilen är såld. och för en tår i ögat så fort dom ser den och fortfarande tycker det är deras bil mer än den nuvarande ägaren.

Kan slå vad om att många av er som har dom gamla fina och välvårdade bilarna känner en stor ångest efter ni har sålt dom om ni nu över huvudtaget säljer dom.

mh Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
En entusiast är en person som har ett gediget intresse och helst kunnande om ett speciellt bilmärke eller en speciell bilmodell.

En som verkligen tycker om bilen och vårdar den ömt.

__
///M som i Mugge.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Tycker precis som Mugge!

//Schnitzer

Träum nicht dein Leben sondern leb deinen Traum!!!
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
En entusiast är medlem i BMW Club Schweden och hänger alldeles för mycket på detta forum :o)

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
En entusiast är den person som förenar;nöje, nytta, kunnande men kanske helst nöje och kunnande då man inte bör se sitt fordon i första hand som ett transportmedel som tar dig från punkt A till B.......

Dessutom vill jag lägga in en viss nivå av renoveringskunskap och därav att man åtminstonde äger ett gammalt fordon av det märke som styr, vilket man jobbar mer eller mindre aktivt med. Sammanfattningsvis visar det på att det är inte pengar som styr och ekonomiskt oberoende människor som bara vill synas och köra sina bilar kommer aldrig att kunna klassas som entusiaster, man kan däremot vara uteliggare och äga en upprutten 02a och vara entusiast, bara ambitionerna finns. Det är alltså den energin och livsglädjen samt viljan att lägga ner tid som föder den sanne entusiasten.

Skulle säga som Mugge.

BMW-tatueringar,-klockor,-t-shirt osv. har inte med att göra hur stor entusiast man är utan behovet av att visa det för andra. Inget fel i det dock, alla gör som de vill :)

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
FRIFART: De va som fan, jag som trodde jag var BMW entusiast...men ack så fel man kan ha...jag har ju tummen i mitten och har således inga 'renoverings kunskaper';)...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.