|
|
|
|---|---|
|
hej alla jag har en bmw e46(år2000) det är så att efter en stunds körning (ibland 2 min ibland 5 min) så kan man inte längre justera fläkten som den ska funka. det är så att fläkten efter en liten stunds körning går mot den högsta farten, och vill man inte det ja då får jag helt enkelt stänga av den för att slippa höra fläkten gå på det högsta. däremot fungerar ACn, kall luft kommer utan problem, de andra tre knapparna till vänste fungerar också som de ska, luftintaget fungerar om man trycker var man vill ha luften. men fläkten, den går mestadels på det högsta, så jag har slutat använda den. räcker det med att byta fläktmotståndet?????? för att få ordning och för att den ska börja reagera bättre när jag reglerar fläkt farten. jag är en ung okunnig kille, kan någon ge mig några tips, snälla !!?? stort tack | |
|
Den stora frågan är om indikeringen på AC-panelen stämmer överrens med fläkthastigheten. Om panelen visar att fläkten ska gå på max när fläkten gör detta så sitter felet någon annan stans. Om fläkten däremot ändrar hastighet utan att stapeln på panelen ändras så skulle jag sätta mina slantar på ett nytt fläktslutsteg. |
|
| Låter som fläktmotståndet, vanligt på tidiga E46:or. Ring en BMW-verkstad och verifiera, kostar inte många kronor att fixa om det är motståndet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.