|
|
|
|---|---|
simba99 |
Tjena! Har ett irriterande fel på min 325:a. Ibland (typ 1 av 10 ggr) när man står still så börjar tomgången pendla så den nästan dör, upp och ner... lagom irriterande vid rödljus. Tycker det har börjat komma lite oftare nu. Det spelar ingen roll om bilen är varm, kall eller hur vädret är. Den gör bara så när den själv känner för det känns det som... Någon som vet? Bilen är en 325 E36 -91 |
|
tjuvluft! (kolla alla slangar å titta som dom inte läcker mer kan jag inte säga.. mvh Johan King of the road |
|
simba99 |
Ok, tack! Få ge mig ut och spruta lite startgas då! Har även hört att lambda sonden är ett vanligt fel, hur kan man se/mäta och den är trasig? |
RH Schnitzer |
Säkert Lambdasonden.. Bytte den på min och den blev bra.. I Vissa fall så kan det vara nån givare också men jag hadde då bytt Lambdan.. |
simba99 |
Ingen tjuvluft! Var och mätte avgasvärdena på en verkstad, och värdena var inte riktigt som dom skulle. Får prova att byta lambdan nu då. Nån som köpt Mekonomens? Eller är det BMW-original som gäller? Tack för hjälpen! |
RH Schnitzer |
Jag Köpte Mekonomens Universal Lambdasond.. 900kr tror jag det var den kostade och den Funkar Perfekt.. 3års garanti dessutom.. Jag hadde därimot ett helvete med att få loss den gamla lambdan, Mycke svordomar vart det men det gick.. |
simba99 |
Låter bra! Sparar sköna hundralappar på det! Behövs några specialverktyg för det då? Eller behöver man nollställa något i datorn? |
RH Schnitzer |
jag kapade en Ringnyckel som jag satte ett rör på så jag skulle orka dra lös den.. har för mej att det var en 22:a. var försiktig så du inte runddrar den som jag gjorde.. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.