AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
737

Tillskott till storbilsdelen på AP

Först hade han den perfekta bilen, möjligen saknades det ett M på bakluckan. Det handlades fälgar och ordnades hit och dit. Sen en dag skulle den säljas.
525an var tydligen för liten? Ja det klart, är man oftast ensam i bilen och ibland med en passagerare så kan det nog lätt bli så i en E34. Mer bagage eller ännu större kupe skulle till för att herren skulle bli nöjd.
Visst, det pratades om E30, 325i och 320is bland annat, tror tom det var tal om en 320 att tjäna pengar på.. :-D Men suget var stort efter en M5 Touring, jag misstänker att suget nu lagt sig lite för stunden..

Han har tjatat och velat länge men nu har han äntligen gjort slag i saken.

Troligen passar biltypen honom utmärkt. Knappt det kan kallas bilkörning med en sån farkost? ;-) Förflyttning på nobelt vis är nog en mer passande benämning på typen av transport.

Jag måste väl erkänna att kärran ser helt ok ut dessutom.. Jag har aningar om att vi kommer få stå ut med en del lovord där liknande modeller kommer rekomenderas hej vilt till alla vilsna själar som inte riktigt vet vad dom vill ha för bil.
Om det blir sanning återstår att se.

Hur som helst så vill jag säga grattis till Kalle Hansen som köpt sig en 740iA - 95. Förhoppningsvis blir det ett lyckligt ägande med många mil. (Ända tills han kommer på att en M5 Touring faktiskt är vad han borde ha.. ;-))

Vad tror ni? Blir han så nöjd att han klarar att stå emot frestelsen över en M5 Touring?
Jag tror inte det, cirka 12 månaders gott ägande av en E38 kommer räcka för herren sen är det dags igen.. ;-)

/Anton
Tack ska du ha, käre vän :)

Den dag jag köper en M5 E34 (som ju fortfarande är något av en drömbil) så kommer den att idiot-pedantvårdas, endast köras på sommaren och så vidare.

I E38 känner jag att jag verkligen har hittat hem. Allting faller liksom på plats.

M5 får alltså vänta tills jag har råd att ha en sådan OCKSÅ. Att vara utan E38 känns just nu väldigt avlägset. Kanske att man byter upp sig till en 750iA med facelift om ett tag... det vet man aldrig.

Just nu så är jag emellertid väldigt nöjd med min 740iA! Den går helt perfekt och kommer att bli så fin när jag gjort den i ordning även utvändigt :) Mot högtryckstvätten!

Mvh,
Kalle
Scheckheft
Hej
KH: grattis och lycka till! Men var är bilderna?? Bilder NU ;). Ska hursomhelst bli kul att läsa om ditt E38 ägande.

Mvh
Scheckheft

Hahaha, Det visade visst sig att Antons uppskattning "cirka 12 månader" var alldeles i överkant. Bytte efter 5 månader, men som ni ser så blev det ingen touring... men jag är lika nöjd för det :)

Mvh,
Kalle

M5:an: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.