AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.068

Vet någon något om denna M5-99?

Visa användare
ProPro-medlem
5.118
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Skall titta på denna söndag 19:e, koppling ej bytt, vanos ej bytt. Vad tror ni? Rätt pris?

Länk

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Vad kan det vara för reg.nummer? BH? BHG623 finns med i mitt register. Har listan på den. Finns ingen individual-utrustning på den samt att den inte hade "jättemycket" extrautrustning (om det nu är den).

//Schnitzer

Träum nicht dein Leben sondern leb deinen Traum!!!
kilroy
Det enda man kan säga är att priset ligger ganska rätt. Provkörning och övrig genomgång ger väl förhoppningvis resten.Att priset inte är förhandlingsbart låter som en onödig låsning...alla priser är förhandlingsbara.Mvh kilroy"Det enda jag vet om ljusets hastighet är att det kommer fort på morgnarna"

Det finns en 12/98 M5 i Carbonsvart med 8000mil och 1ägare för €20300 hos en Tysk BMWhandlare, med Premium Selection, den hade jag köpt om jag vore ute efter en M5 E39 för dessa pengar, vilket innebär att jag tycker att denna är dyr, alltför dyr, bara det att navi saknas, drar ner priset med 30tkr, inte för alla, men för mig är originalnavi ett krav på 540i/M5 E39, och eftermontera är dyrt.

Mvh Stephan

Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Jag kanske har fel men är det inte vettigt att ej ha navi original och istället köpa en extern, så att man kan ha en navi som är "up 2 date" utvecklingen går ju i rasande fart på det området.

Bara en tanke från min sida...

Mvh Danne

-Never feel sorry for yourself.-
Jag tycker också att den är på tok för dyr och saknar viktig utrustning. Sedan verkar den vara vinterkörd också. Det är ju alltid omöjligt att värdera en bil utan att se och köra den men med den faktan vi har så hade jag valt en annan bil för det priset.

Min M5 E34: Länk
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Skulle jag köpa en M5 E39 så skulle jag givetvis vilja att den skulle ha navi. Skulle inte accpetera att det var en eftermonterad. Det brukar dessutom också bli fult. Den tidens navi som de använde i M5 E39 passar bäst för den tidens bil. Det är i alla fall min åsikt!

//Schnitzer

li
1.959
liste
535i -89
Första tanken man får är ju att det känns ganka tryggt med under 9.000 mil och tre ägare. Rätt färg i mitt tycke, men synd att Vanos och koppling inte är fixade - risken är ju att man åker på en 50.000-kronors-smäll en vecka efter köpet. Å andra sidan BEHÖVER det ju inte hända nåt med varesig Vanos eller koppling de närmaste tre åren, så... Priset tycker jag är lite högt, men är bilen i så nära nyskick det går att komma så är det inte mycket för högt. Det som drar ner värdet är Vanos/koppling och avsaknad av navi, som andra redan sagt.

Och visst är det så att navigation ska vara original. Jag köper faktiskt hellre en bil utan navigation än en med något eftermonterat system på arm eller fot.

Den verkar förresten sakna taklucka, vilket nog inte är helt vanligt på en M5 E39. Schnitzer - kan det stämma?
Visa användare
ProPro-medlem
5.118
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Rent praktiskt behöver jag ingen navi så jag klarar mig utan. Men det klart att det drar ner värdet för mig om jag ska sälja den så småningom. Killen säger att han får 220k för bilen i inbyte så det är därför inget förhandlingsläge. Schnitzer, hur hittar jag till ditt register?

Ska iväg o titta på den nu kl.10, jag återkommer.

li
1.959
liste
535i -89
Lycka till Ola!
Varför skulle säljaren ta besväret med ringande spekulanter och visningar samt annonsering för 5000kr? Det låter inte sunt, dessutom så finns det altid en "risk" involverad i privataffärer, så tillåt mig tvivla på hans uppgifter. Han kanske får 200 000:- för bilen eller så skulle jag tro.
200 000k av bilhandlarenmenar jag.
Visa användare
ProPro-medlem
5.118
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Har nu kollat på bilen, riktigt fin invändigt, men någon småskavank utvändigt, inga stora grejer men den där "kärlek vid första ögonkastet-känslan" uteblev. Bilen var dessutom inte helt ren utan bara avsköljd med massor av bromsdamm på fälgarna så det kändes lite tråkigt. Slitna bromskivor. Motorn lät bra. Säljaren ska byta in den imorgon så han ville inte gå med på att vänta så jag kunde lämna den på diagnos. Det kombinerat med en dålig magkänsla gör att jag letar vidare.

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

PowerM: Håller med dig i ditt resonemang men många gör vad som helst för att kunna tjäna några extra tusenlappar och ser man krasst på det så kan det ju vara reltivt enkla 5 tusen i fickan även om det som sagt är en viss extra risk med det.

Tror dock som du att budet från handlaren ligger lägre än 220'

___
//Ulf
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Låter som ett sunt beslut. Finns ju gott om objekt till riktigt bra priser framförallt om man tittar runt i Tyskland.

___
//Ulf
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
liste:

Japp, det stämmer att den inte har någon taklucka om det är BHG623.

olaO:

Min sida är Länk dock så har jag inte fått in så mycket information. Bayerischemotor har lagt in sin M5 i galleriet, men hade hoppats på fler. Sedan finns lite allt av varje, men en del är under uppbyggnad (går lite segt).

//Schnitzer

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.