|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Denna tråden var riktigt kul att läsa igenom! Skulle du rekommendera en E39 M5 Kilroy? Lite sugen är man allt... The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
|
Pappa köpte en 540 -00, som man testkörde lite då och då. Kändes dtekt att BMW var rätt för mig som bil. Dock tyckte jag att 5 serien var lite stor för mig. Så det blev en 325 cab -92, som gick helt underbart. Av den anlednngen kändes det helt rätt att fortsätta på BMW spåret. Kände dock att jag ville få tag på en lite nyare bil. Letande tog ett tag men till slut fann jag den 323 -00 som kändes helt rätt för mig. Hur nöjd som helst med bilen, har dock dragits med det så underbart vanliga (verkar det som) problemet med att bilen inte alltid låser upp sig. Men allt går att åtgärda =) Tyvärr är cab suget väldigt stort igen så får se hur länge 323:an har kvar sin plats i garaget =) mvh Erik |
|
kilroy |
Seven_*Visst kan jag rekommendera en M5. En medelväg är ju en E39 540...mycket trevliga bilar också.Mvh kilroy"Det enda jag vet om ljusets hastighet är att det kommer fort på morgnarna" |
Scheckheft |
Hej CSI:n: det var en gammal barndomsdröm. Letade i ett år innan jag hittade rätt exemplar. Och bilen är hur kul som helst att köra. Tas fram när solen skiner :) E28: börjar bli mer och mer förtjust i denna modell. Ville ha en bruksbil som var en BMW, i originalskick och billig i inköp och drift. Även min sambo gillar bilen då den är "lättkörd". Sedan har jag en till tysk som jag inte vill kännas vid egentligen; Mvh Scheckheft |
| Letade i flera månader på den rätta! Men anledningen var att jag ville ha en bil att åka ståndsmässigt i. Hade bestämt mig för BMW e38 för länge sedan. Och jag ångrar mig inte!!!!! | |
|
När jag gjorde lumpen 1993 så läste jag ett nummer av Teknikens Värld på Uppsala tåget, rubriken på mittuppslaget var: Schwarzenegger i smoking! Hela uppslaget täcktes av en dakargul M3 E36 coupé med bredställ.....då var jag såld! :)) |
|
|
Precis som Mosse föll jag för reklamen om M3´an.. Den första M3´an jag såg IRL var på Bilsports första träff i Emmaboda (Landskampen Sverige-Norge) Har för mig att det var någon från Norrland som ägde den (Mugello-rot).. Bestämde mig redan då att en sådan skulle jag äga någon dag.. Efter att min första M3´a avyttrats så var jag och några kompisar på STCC på Falkenbergsbanan och då hade BMW ställt ut lite olika BMW & Alpina där... Föll pladask för "nya" 3,2´an med SMG !! Så efter något år så blev det en sådan.. Min nuvarande bil har jag inte haft så länge men ända sedan jag sålde min M3 limo 98´ SMG så har jag varit fast besluten att köpa mig en "bumse" igen och tack vare att vi numera är 4st i familjen så blev det en touring.. Nästa bil blir garanterat oxå en BMW.. Mvh Jimmy |
|
|
Ja just det ja.. Redan när jag importarede min M3´98 så föll frugan för Babyracern II så vi köpte en sådan oxå trots att det dröjde 2år innan vi fick vår första, men det ska börjas i tid ;-) Nu när jag hämtade vår tredje BMW så fick jag ett kanonpris på en 645 cab (eldriven) så det fick bli en sådan oxå till vår numera snart 2åriga son.. Babyracern fick lillebror (1 månad gammal) ta över.. Som sagt.. Det ska börjas i tid.. :-) Man kan ju inte riskera att morfar som är gammal Mercedesfantast sätter griller i huvudet på dom och leder bort dom från den rätta vägen :-P Mvh Jimmy |
|
|
Jag köpte min nuvarande BMW 325i -92 (E36) av en ren slump. Var egentligen ute efter en 316i eller 318i för att jag ville köra billigt. Men när jag var på bilköpar-resa i Sthlm (Bor i Kalix, Norrbotten) så hittade jag ingen 316i/318i som jag kände mig nöjd med. Precis när jag skulle åka hem så hittade jag en annons på en billig 325:a med lite utrustning som gått ganska långt, tänkte att va fan man kan väl kolla iaf. Sagt o gjort så for jag o kollade på bilen o den var väl okey men inge mer men när jag for o provkörde så var jag helt såld. Vilket drag alltså jämfört med min föredetta 316i. Det gick inte att säga nej så det var bara att lägga upp pengarna =) Log hela vägen hem på 100 mil. Kontenta: Det är farligt att köra motorstarka bilar =) Nu är jag fast i hästkraftsträsket o vill ha ännu mer att köra med, skulle aldrig kunna köpa nånting med mindre motor. Nu söker jag efter en 325i/328i med M3-motor (pga den höga försäkringskostnaden). Mvh / BeemerBjörn |
|
Teuvo |
Allt är Scheckhefts fel. För några år sedan körde jag omkring i Audi 100 -87 1.8. Ville ha lite mera klös, så det blev en 530-95 som jag körde i 2 år. Samtidigt som "scheckheft" gled omkring i sin 740-96. Redan då för 2 år sedan bestämde jag mig att det får bli en 740. Nu hittade jag en 740-99 till bra kurs. Det var kanske en slump att det blev en 530. Men när man väl köpt den första bmw med V8. Kan man köra nån annan bil då? (en V12 kanske). Trevlig midsommar. /T /Teuvo |
|
Köpte min för 5 år sen. Hade en Scorpio då och tyckte den var stor och med bra komfort. Var och provkörde en 525;a hos brorsans granne. Blev totalt förälskad i bilen. Går inte ens att jämföra körkänslan och komforten. Scorpion kändes som en j--la traktor i jämförelse. Bestämde mej då att köpa BMW och det blev en 525;a. Valde den för att det var lagom med effekt, tyckte jag då. M5;an var för stark och 520 för slö. Idag har jag lite annorlunda inställning till val av bil och börjat sukta efter 540 e 39 med man. låda. Har aldrig kört en 540 men fastnat för den av allt man läst här på forumet. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Suget efter en manuell V8 gjorde att det inte var så svårt att göra sig av med "altartavlan" saknar den inte en minut, trots att den bara står en bit bort. Sedan "råkade" Kenta hitta en 540 med rätt kulör och rätt inredning som jag bestämde mig på en timme att den skulle jag ha. När jag ställer in bilen i garaget, så känns det helt rätt efter en tur =helnöjd fick också en "bruksbil" som man kan använda utan dåligt samvete för att man sliter på nyskicket. Och den går så jäkla bra :) ///MVH Hasso Länk |
|
...kärlek grabbar, kärlek... Micke K. Länk |
|
|
Byggde om en SAAB 99 -71 till turbo 1977. 0-150 km/tim på 13 sek blev ju inte så tokigt. Varvade ut på högsta växeln tills ventilerna släppte! Kul! När jag sedan sålde SAAB:en 1979 blev det en 3.0S! Orsaken var mycket enkel! 3.0S:en gav i särklass mest fart för pengarna! Nu när den snart har gått 68.000 mil är den väl inte värd många korvören men går fortfarande bra så man kan väl säga att den fortfarande ger mest fart för pengarna! Per L |
|
| Ända sedan början av -90 så har jag velat ha en M5:a. Kommer ihåg att Morsan hade en 525:a E34 då o tyckte den va helt underbar.Själva va jag bara ca:10 bast på den tiden. Ja menar......börja längta efter en av dom bästa bilarna som fanns då redan vid 10:års ålder.Då måste man ju bara ha en sådan bil någon gång.Det va ju en drömbil för mig då. De tog mig ca:1,5år o hitta den jag har nu. Måste säga att jag tycker om den mer o mer för varje dag. Visst det är en gammal bil 12:år men ändå så stor den sig även idag. | |
|
Duffyman: haha....de va nästan lite komiskt...min mor hade också en 525 E34 1989! Jag var också ca 10 år gammal och blev fullständigt förälskad i denna bil. Jag minns hur jag gick runt och bar å reservnyckeln till bilen bara för att kunna drömma lite! Precis som du, avgudade jag så klart M5an!!! Jag minns så väl hur jag berättade för mina klasskompisar om detta vrålåk!! Jag ska minsann också ha en M5E4 en dag! Men det ska vara en lågmilare, annars kan de va! The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
|
Vilket sammanträffande. Visst är det kul att tänka tillbaka på den tiden när man nästan stod o dreglade över Mammas bil. Ha ha ha. Hitta en lågmilare blir svårt men det går. Ta tid på dig bara. Min hade gått ca:15000 tyckte jag va helt OK. |
|
|
Eftersom M3 E36 varit en drömbil sedan den kom ut. Min M3 Länk BMW CS Nord #6028 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.