AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.375

Varför köpte du just den bil du kör idag?

Sida 1 av 2
ed
776
edge
520dT M -15
Ja
Varför köpte du just den bil du kör idag? Vad var det som avgjorde vatt valet föll just på den bilen?

Sj har ja inte riktigt bestämt mig för modell än men en e36 får de bli.
Köpte min första M5 E34 av en slump, hade haft en BMW, en M535 E28 tidigare som jag gillade och skulle igentligen köpa en Pontiac TransAm när jag hittade en annons på en M5 som jag tittade på mest på skoj, sedan var jag såld på M5 E34. När min förra M5 blev stulen så blev det en annan bil, men nu kör jag M5 igen!

Min M5 E34: Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Den hade rätt antal cylindrar ;-)

nej seriöst. Skick, utrustning, historik, motor, pris med mera...

__
///M som i Mugge.
M femman : har aldrig sett din bil förut satans så snygg, verkar otroligt välskött.

mh Länk
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
I mitt fall så fyller min bil många behov. komfort,utrymme,prestanda,kvalite,körglädje dvs bra allround bil

Mvh Danne

-Never feel sorry for yourself.-
Glömde svara på frågan. Ja det undrar jag också.

mh Länk
fick den av päronen :D

___
Mvh
Patrik N.
Mr
322
Mrquickzilver
325ik -88 Turbobygge
320iT -90 M50B25
325iT -05
316 -93. Köpte den för att ja ville ha bmw o billig i drift! ...och så slö är den inte! =O)
Farten kommer ja få med min e30 325tic!
Vill ha det senaste, och alltid byta upp mig till större motor.

Keep your distance!
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Kärlek vid första ögonkastet, i samband med att jag hade planerat bilköp en längre tid. Tänkte köpa en ny S60 men hade inte riktigt råd - provkörde en E38 och kom fram till att man tydligen kunde få betydligt mer bil för hälften så mycket pengar. Det kändes som ett självklart köp och gör det fortfarande, även om det säkert var impulsartat.

Att E38 post-facelift dessutom är den av alla BMW:s modeller - någonsin - som är vackrast för mina ögon bidrog givetvis också en hel del.
Kärlek vid första ögonkastet! Åkte i en E38 för första gången 1996, då jag fick en känsla som jag aldrig tidigare känt - en sån här ska jag ha en dag!! 8 år senare hittar jag min pärla och slår till. Tycker som w2k...E38 (helst facelift) är en så otroligt lyckad bil designmässigt! Det pirrar i kroppen än i dag när jag ser den nypolerade Orientblå lackerade bjässen skina i garaget! Jag är ÖVERTYGAD om att det kommer svida riktigt ordentligt den dagen jag säljer min 7 serie...det är nästa så jag får ångest bara jag tänker på det....men en dag måste jag ju:(. Nåja...det finns väl fler BMW som behöver kärlek:)!

The Seven Series...Cause I ride with pride!
Conan99
Jag köpte min för att jag ville ha en V8:a och skinnklädsel dessutom ville jag prova ett annat märke efter kört Volvo i tio år.

Conan99
Ko
475
Korak
330 cab 03:a M-sp såld
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
det är bara att titta på vädret så förstår man.
har länge varit tveksam till cabbe men nu är jag helsåld
fattar inte varför det inte blev en tidigare.

Cabägare gör det under bar himmel

mvh
Vet inte riktigt, såg bilen utaför en verkstad. Såg sedan bilen på annons i blocket.

Tyckte den var snygg rätt färg (som min första e34 för 5 år sedan) och att den hade M spoilerpaket vilket jag tycker gör bilen HEL. Så efter 25-30 bilar och 5 år var jag tillbaka på samma bilmodell och färg igen. E34 känns bara så rätt.

Länk

Trodde det var ett bra köp för de pengarna. Att de sedan visat sig att det var 100st fel på den senare är ju en annan sak :-(

740n var ett byte med en bekant.

-Phil
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jag köpte jag min M5 för att jag ville ha handbyggd bil med bra prestanda. Har åkt och kört M5 E34 före köpet och tyckte att de var bra, dock 3,6-versioner. Bestämde mig då för att slå till på en 3,8 istället och jag blev supernöjd.

//Schnitzer

Träum nicht dein Leben sondern leb deinen Traum!!!
Tr
207
Tracfreak
M5-99
523 Touring 99
M5 känns som den ultimata kompromissen när man är 2 barns pappa som jag.
Rejsa och ha kul ena helgen,och ta familjen på långfärd nästa.
Väldigt prisvärd prestandabil med mycket hög kvalitet.
Visa användare
11
M6Bjørn
M3GT #322
Kjøreglede....rett og slett.
852
Sörpan
325xi -02
En bil jag spanat på i många år, med ovanlig (och rätt) utrustning för att vara en svensksåld M3 E30. Ingen taklucka och ingen skinnklädsel. Sedan spelade ju körglädjen in förstås...

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
För att jag har längtat efter en ny BMW sedan 1976. Trodde nog aldrig att det skulle bli en X3:a om du hade frågat för några år sedan. Men den passar mig perfekt.
/A
Philip S; En förståligt köp, av en mycket vacker bil, M-Sportpaket fulländar E34!, Jag hade det som krav vid köpet av min Svarta 540:i.

Mvh Stephan

kilroy
Eftersom hela familjen ägt (och äger) ett antal BMW så var valet ganska självklart. Med bilverkstad i familjen hade jag också förhoppningar om obegränsad service om något skulle hända...540:n köpte jag trots att hela bilen var ett stort varningstecken. Dokumentationen var bristfällig men det gick (efter lite undersökande verksamhet) att utröna att milen var helt ärliga. Den hade gått 15000 mil när jag köpte den 2001.
Jag köpte den med "hjärtat"...och för att den var ovanligt billig. Den var i ganska halvrisigt skick vid köpet (förutom maskinellt) men efter 3 veckors jobb var den i mycket bra skick. Kopplingen var bytt precis innan jag köpte den.
Jag har den mest som vinterbil och den är nog den bästa bil jag nånsin haft.M5:an köpte jag inte med "hjärtat" utan med plånboken enbart. Priset gick inte att motstå med tanke på skicket. Jag köpte också den 2001 fast senare på året. Importerad i januari 2001. Den var en s k återtagsbil dvs förre ägaren kunde inte lösa amorteringarna utan banken övertog bilen. Bilhandlaren som fått bankens uppdrag att sälja bilen hade svårt att finna någon köpare till den. Jag hittade den av en ren slump. Eftersom den såg fin ut, trots att den inte fått någon riktig "omvårdnad" på nästan 5 månader, så bestämde jag mig för att lägga ett bud.
Efter många turer, vilket inkluderade vanosbyte innan köpet (på bankens bekostnad), så tog banken mitt bud, förmodligen glada för att bli av med den...Jag uppskattar att de speciella omständigheterna medförde att jag betalade ca 75.000 mindre än aktuellt listpris.Jag kör bara M5:an under sommarhalvåret (april-oktober). Den har gått bra utan några speciella problem förutom en del elektroniska sensorfel som kommer och går. Den är inte helt original, en standardberäkning pekar på att den ger ca 425 hk idag.
Inga vanosbekymmer eftersom den är bytt och kopplingen fungerar utan problem. Inredningen håller enligt min uppfattning inte BMW-klass riktigt...på en sån dyr bil borde färgen på vissa inredningsdetaljer inte flagna av så snabbt. En petitess kan man tycka...men lite bättre kvalite borde en sån dyr bil ha...Mvh kilroy"Det enda jag vet om ljusets hastighet är att det kommer fort på morgnarna"

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.