|
|
|
|---|---|
|
Länk Det verkar som att läckaget finns mellan pump och behållare, det är liksom inte helt tätt i anslutningen mellan pump och behållare, så innehållet sipprar sakta ut. Någon som vet vad punkt 4 i länken ovan har för funktion? är det möjligtvis en packning som har för syfte att täta i anslutningen? Tacksam för hjälp! __ ///M som i Mugge. | |
| Samma problem på min så jag köpte en ny gummipackning på BMW (nr 4) i tron att det skulle hjälpa, men inte då. SKT:n fortsätter att slippra ut. | |
|
4 är en packing men gummi torkar ju som bekant så smörj den med lämpligt fett t.ex. kranfett så håller den nog tätt Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Kika så att det inte läcker mellan slangen och pumpen, min slang var stenhård längst ut. Som vanligt så bytte jag allt utom behållaren när reservdelsgubben på Förenadebil undrade vad jag pysslade med :) Läckage längst ut på slangen är tydligen inte helt ovanligt, värt att kolla om inte annat. // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Lite Hermetite silikonpackning runt gummipackningen brukar funka ///MVH Hasso Länk |
|
har du kollat ordentligt på själva pumpen ta loss slangarna å blås in lite vatten med mun håll för utgången med ett finger.så ser du om pumpen har ett litet läckagejag hadde en fin liten spricka i min pump den fixade jag med lödkolven biimer |
|
|
På min var det läckage i själva pumpen!! Inte dyr att köpa ny :-) // Fredrik |
|
|
Tackar för alla tips... ska börja med att byta packning, så får vi se om den behöver tätas ytterligare. __ ///M som i Mugge. |
|
|
Om det läcker mellan pumpen och slangen, så har den nyare versionen av pumpen en annan form på anslutningen till slangen. Anslutningen är också något tjockare och tätar mycket bättre. //Alex |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.