AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
671

Försäkringsvilkoren viktiga.

Visa användare
323
sword
330e Touring Xdrive 2021
Trodde jag hade bytt från trygg-hansa till folksam. Råkade skrapa och buckla till höger framskärm vid inkörning till garage.
På folksam självrisk 3000:-, plus premiehöjning ca 2400:- på ett år.
Upptäckte att premien till trygg-hansa var också betalt. Självrisk 2500:-, ingen premjehöjning. Ringde och försökte säga upp folksam. Först nej, sedan ja när de fick veta om skadan...
Faktiskt trevligare kundservice hos trygg-hansa. Dessutom större frihet när det gäller val av reparatör.

Ja, premjen var lägre hos folksam men vilkoren sämre.
Hoppas ni slipper.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Jovisst är försäkringsvillkoren viktiga... men försäkringen är ju tillräckligt dyra som de är när det gäller BMW.

__
///M som i Mugge.
Ic
424
Icket
E61 530iA Touring -05 Carbonsvart //M
Bytte FRÅN Trygg-Hansa till Sockenbolagen alldeles nyss p.g.a lägre premie hos Sockenbolagen.

Extremt trevlig kundservice har det varit hos Trygg-Hansa. Har gjort två skadeanmälningar hos trygg-hansa och det har inte varit några som helst problem att få de åtgärdare. Fick själv välja vilken verkstad jag ville anlita för att utföra jobben.

Men vad gör man inte för att sänka årspremien med 3000:-
Hoppas att jag blir lika nöjd med sockenbolagen...

BMW4EVER!
---
Min E39:a: Länk
parolof
skumt att du skulle få en premiehöjning hos Folksam, gjorde en liknande manöver med min MGB för 7 år sedan, bucklade till bakskärmen, men åkte inte på någon premiehöjning, kanske reglerna har ändrats.
Visa användare
323
sword
330e Touring Xdrive 2021
Folksam menade att om man inte har varit skadefri i 15 år(!) så höjs premjen.
De ger ett "folkligt" intryck i reklamerna men var alltså lite vassa i kontakten när det gällde.
Ska man kanske lista ut hur företagen egentligen är genom att föreställa sig det omvända i deras reklam?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.