|
|
|
|---|---|
|
Tänkte köpa en sån där väghållningssats till min 325i -88. De blir nog här framöver snart, och sen till våren tänkte ja köpa nya hjul. 17 el 18 tum. Helst skulle ja vilja ha 18, men vågar man köpa såna när man har en väghållningssats monterad?.. om man sänker bilen 60/40, får man på ett par 18 tummare då? :P Någon som har e30 som är sänkt o med stora fälgar, skriv gärna vad ni för kit. tacksam för svar ** " bmw följer inte utvecklingen, bmw leder den " ** | |
|
allt beror ju på vad du ska ha för bredd, ET o profil på däck o fälg.... _______ /Chrille |
|
|
hmm, de har ja inte tänkt så mkt på. men de kommer nog bli ett par 17 tummare tror jag, typ 225 40 17 kanske? vore lite träligt om man köpte nya hjul för flera tusen, och en väghållningssats, och sen passar dom inte ihop för att däcken tar i på skärmarna :/ .. då står man inte o hoppar av glädje direkt. tack så länge ** " bmw följer inte utvecklingen, bmw leder den " ** |
|
| tjena! jag hade en jamex 60/40 sänkning på min 325:a e30 och 18*8" ... dom slickade både fjäderben o skärmkant fram:) gick inte att ratta fullt då tog det i skärmkant... kommer dessvärre inte ihåg et på fälgarna! | |
| 215/35 var storleken på däcken..... | |
|
ohfan! haha, härligt. då är man lika nervös varje gång man gör en u-sväng alltså ;) tack för svaret iaf :) ** " BMW - Vägarnas Konungar " ** |
|
|
Hade 225/45/17 17/7.5" på min e30 som är sänkt.. det gick absolut inte.. :p |
|
|
Min E30 är sänkt 40/40, har nu 215-45-17 men ja undra om de går på 225-45-17 bak eller om de tar i skärmar, fälgarna är 7" breda MvH Björn |
|
| Min är sänkt 40mm. Det tycker jag är en mycket bra komrpomiss gällande väghållning/utseende/smidighet. Är dock lite jobbigt för man får tänka sig för hela tiden med väggupp och kanter här och där. Har i och för sig bara 15" på så det tar aldrig i någonstans. 60mm blir nog väldigt osmidigt. Men det ser ju okej ut i alla fall. | |
|
har 60/40 sänkning på e30in och 195/65/14 på den, ser rätt ok ut och har inte haft några större problem med frigång men sen är 14" ingen stor dimension heller....får dock köra upp på träbitar annars får jag inte under domkraften, är väl enda nackdelen... MVH Johan K |
|
|
Men tror ni de tar i nånstans om man sätter dit 225-45-17 istället för 215-45-17 då bilen är sänkt 40mm? MvH Björn |
|
| Vad är det för ET? Det är nog avgörande. | |
|
okey! tack för lite svar grabbar. hmm.. kanske får bli en 35/35 dämpar + fjädersats då. och sen ett par 215/45/17.. med snygga fälgar. de skulle ju duga gott o väl :) får kolla upp de där lite mera innan man beställer nya prylar. tack tack! ** " BMW - Vägarnas Konungar " ** |
|
nxv |
Då kastar jag in en fråga här: jag tänkte skaffa mig 60/60 sänkning.. men blir bilen För låg? Jag har ska ha ett par feta 15" på, 8-9"breda med passande däck, kanske 225-235/45-50/15 Bak, fram, antagligen bara 205:or. Eller kanske man skulle trixa till det rejält och köra original bak och 60mm sänkning fram..? :) Det vore riktigt häftigt, men väghållningen blir nog lajbans.. (Det sitter M-sport fjädrar på nu) Bilen på G: Länk |
SpineKracker |
Jag har 60mm sänkning på min med 215/40/16 och det funkar utan att ta i någonstans, dock med spacers. Lagom stora fälgar och lagom lågt tycker jag. Jag valde inte E30, E30 valde mig. |
|
jag hade 245/35-17 runt ompo min men do tog de i skarmarna fram.. beemwee |
|
|
med 60/60mm sankning beemwee |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.