|
|
|
|---|---|
|
tja... enklaste sättet å skölja rent vattensystemet från olja? lossade vattenpumpen nyss skulle byta den.. men inte den som va paj, utan de va topplockspackningen... så nu låg de olja i vattensystemet vid vattenpumpen.. nått bra tips om hur ja sköljer bort det??? Min pärla :-)(på övertid :-( ) Länk | |
|
glömde säga att det är en 520i -89 med m20b20 motorn :-) Min pärla :-)(på övertid :-( ) Länk |
|
|
ingen? Min pärla :-)(på övertid :-( ) Länk |
|
| Enklaste sättet torde väl vara att demontera termostaten och sätta tillbaka huset. Sätta dit den gamla vattenpumpen lite lätt och hälla i en liter avfettning i expansionskärlet? Sen skulle jag fylla med vatten och öppna den nedre kylarslangen och låta vattenslangen rinna i några minuter i expansionskärlet. Sen är det ju bara att riva av topp för att sätta igång med det roliga. Kolla efter sprickor i toppen på engång. | |
|
det verkar som om det bara är olja där vattenpumpen sitter ska jag hälla i avfettningsmedel där termostaten sitter in i motorn å skölja den vägen? det verkar inte ha fortsatt efter pumpen.. finns ej olja i expansionskärlet... tack för svaret.. har kollat efter sprickor i toppen men inte sett nån men har sökt lite å de e ju inte säkert det syns för blotta ögat... får ny topppackning å ventilkåpspackning imorrn... vi får se hur det går... Min pärla :-)(på övertid :-( ) Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.