|
|
|
|---|---|
|
Har fått tillbaks min e34 nu efter stöld och det finns ingen ratt kvar. Undrar lite hur jag ska gå tillväga?? Lyckades starta bilen utan nyckel fast tändningslåset sitter kvar. Går inte att starta med nyckel då man ej kan vrida nyckeln alls. Hur gör jag nu?? Är det bara att sätta dit en ratt och så kan man köra bilen?? Vad har hänt med rattlåset egentligen?? Tjuvarna borde ju kunnat kört bilen i det skicket?? Bilen står olägligt till och skulle behöva flytta den, får väl uppsöka en verkstad ang tändningslåset sen men hur gör jag med ratten?? Det är en ratt utan airbag. Var tvungen att vrida hjulen för hand för att kunna svänga upp bilen på lastbilsflaket(bärgning) så då borde ju inte rattlåset sitta fast men "pinnen" som är kvar efter ratten går ej att rubba och att vrida om nyckel?? Har 2 st bilder på problemet men vet inte vart jag kan lägga upp dom?? =/ Är det bara att sätta dit en annan ratt (original BMW) så kan jag köra eller kan det behövas något mer?? Rattnav eller dyl?? Tack för hjälpen! | |
|
jag har en sida du kan lägga upp bilderna på... skicka bara te min mail... Mvh tomas |
|
| Tjena Tomas! Har skickat dig bilder nu. Tack på förhand. /Richard | |
|
Nån som vet ifall alla rattar utan airbag passar e34 modellen? Har en 525:a men kan jag köpa en ratt från nån annan modell?? |
|
|
Alla rattar från t.ex E34 och E32 samt även E30 ska passa direkt. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Har laggt ut dina bilder på min msn sida vet inte om de funkar som de ska men det borde de... Länk |
|
|
Tackar, funkar perfekt med bilderna. Får väl köpa nån ratt vilken som helst från skroten så man kan flytta på bilen. Ingen som hade nå svar på dom andra funderingarna jag nämnde i första inlägget?? |
|
|
Rattlåset går i själva ratten och på din bil så sitter piggen som låser kvar(syns på bild 1) så risken är nog stor att så fort du skruvar ditt en ratt så går rattlåset i och då kan man inte få loss ratten utan våld(förstöra ratt eller lås) Hälsningar Lars |
|
|
Jo märkte att piggen fanns kvar. Satte dit en ratt och har lyckats köra lite med bilen (inhägnat område)... rattlåset går men man kan vrida tändningsnyckeln till första läget och då släpper rattlåset men så kan man ju inte köra, man får hålla i nyckeln för säkerhets skull så inte låset går i. Några förslag vad man kan göra nu?? Kan också få bort ratten (utan våld) genom att vrida på tändningsnyckeln. Kan man på något sätt få bort rattlåset? Räcker det med att ta bort piggen?? Eller är det nån slags cylinder man måste få ut? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.