AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
832

E36 320i, Mätare går i botten, någon som vet varför?

Sw
11
Sweppe
320i Cupe -94
Någon som stött på detta problem...kört så i 6mån nu ca. Några säger att det kan vara batteriet till panelen som är slut, men belysningen funkar ok. Problemet är ej konstant ibalnd 1-2ggr på en tur sedan kan det gå dagar innan det händer igen. Om jag kör med farthålleren så när mätarna "ramlar ned" dör så kopplas farthållaren bort. Alla mätare går i botten...

Har även märkt att när jag kör med AC igång så har bilen börjat att gå konstigt.
Den typ hostar till ibland, om man kör på jämn gas så kan det kännas som om den gasar till ibland även som om den skulle motorbromsa.
Utan AC på så spinner den som den katt den skall vara :p, men som sagt med AC så beter den sig konstigt.

-[ BMW följer inte utvecklingen..BMW leder den ]-
Sw
11
Sweppe
320i Cupe -94
Efter läst en del andra inlägg så är det många som har problem med kabelhärvan till bakluckan. Jag har glapp i denna, då jag kan få klämma och vrida på den för att få lampan i skuffen till å lysa många gånger...kan detta bero på alla mina andra problem ??

Visa användare
586
wdac
325i -05
hade en 320Ic -93 för några år sedan å där var det kortis i kabelstammen till bakluckan å de gjorde så att allt som lös eller visade info på displayer svart svarta när man öppna bakluckan å säkringarna gick varje gång om bilen var påslagen..

så börja med att fixa kortisen i bakluckan så kommer nog en del problem att lösas tror jag..

BMW Williams F1 Team.
Sw
11
Sweppe
320i Cupe -94
Ok, men det konstiga är att jag ser ej att någon säkring gått. Men jag skall ge mig på kortisen i bakluckan så får vi se vad som händer.

Sw
11
Sweppe
320i Cupe -94
Jag är fortfarande öppen för fler förslag.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.