|
|
|
|---|---|
Miper335 |
Då man skall öka hastighet med påslagen farthållare ( 523 ) genom ratten så ökar bilen ca 5km/t men inte mer. Det tar dessutom tid varpå man då istället gasar med pedalen och aktiverar f-H igen. Kan aldrig tänka mej att den skall fungera så? Färddator fungerar inte alls utan endast utetemp visas. Inga säkringar är trasiga. |
|
Den ska öka så länge du håller in knappen. Antar att du har multifunktions-ratten med farthållaren där. jag har lilla färddatorn och den visar alltid ute-temp vid start av motorn... även fast jag lämnade den i bränsleförbrukningsläget. men inget händer alltså när du ändrar funktionsläge på spaken? |
|
Miper335 |
Sorry...fel av mej då Farthållaren nu fungerar som den skall. Har nog gjort något fel ifrån början. Däremot fungerar inte B-c knappen alls. Indikeringarna skall visas i följande ordning ( enligt bok )Yttertemp,snittförbrukning,beräknad räckvidd samt snitthastighet då man trycker på knappen. Den senaste inställningen skall alltid visas då tändningen vrids till läge 1 ( Information varierar beroende på bilens utr. ) Antar därför att felet sitter i spaken då det inte går att välja annan info. |
Miper335 |
lilla färddatorn och multifunktionsratt glömde jag att tillägga. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.