|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Var och vilket märke köper ni när det gäller torkarblad till E46. Jag har varit på flera mackar och det är ingen som har. Är BMWs originaltorkarblad Bosch eller? | |
powsgli |
jag har de senaste tre åren köpt Biltemablad. De kostar runt 25:-/st. Det enda som man behöver veta är längden i mm. Artikelnumret slutar med längden.Kvalitén är varierande, men om man måste byta ut ett nytt och dåligt från Biltema kostar det i alla fall bara 25:- till. De flesta har funkat bra. Ett blad på mackarna/märkesverkstäderna går ju på minst hundringen. Min granne köpte två nya till sin Audi A4 -98. Det gick på 295:-!!!!!!!!!! |
|
Jag brukar köra med Champion. Mycket bra enligt mitt tycke. Kostar visserlgen lite mer än biltema. Statoil säljer Champion. /Johan |
|
|
Angående torkarblad Länk |
|
|
Köpte Bosch, httade en Shell som sålde dem till slut. Champion har jag köpt en gång och tyckte att de sög mer än de torkade. |
|
|
......har testat både Bosch och Champion, men tycker att man kan sätta Champion som mest prisvärda torkare. /Ju fler bilar jag kör, desto mer älskar jag min BMW....Vadå 90 km/h!!! |
|
|
Jag brukar köpa mina på Solna.. En helg varje vår brukar dom ha 50% på torkarblad mm då handlas det friskt. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
Kan man inte byta enbart torkargummit? Det borde väl inte kosta särskilt mycket isf va? /Micke |
|
| Det går bra att bara byta gummit! Kostar under hundringen. | |
|
Kör med Borsch, det fungerar mycket bra, provade ett par från biltema, men nää inte igen /Nicke |
|
|
Jag vet inte hur BMW gör hemma men här i Belgien så byter det bara själva gummit och det tycker jag fungerar kanon. //Robban BMW CS #4729 www.robertgustavson.com |
|
|
Tjena! Passar BMW:s gummin på BOSCH:s armar? /Robban |
|
|
Någon som testat biltemas torkare med dubbla gummin? Har hört att de ska torka bra, men hur är det med ljud / kvalite? |
|
|
Jag köpte ett par med dubbla gummin!! Säger bara en sak köp inte!! Fan vad dom låter jag stte på dom på bil direkt när jag köpte dom på parkeringen, det rehnade så var tvungen. dom skrek som fan, provade att tvätta av dom lite kanske var nått på dom. Men dom skrek som fan och torkade inte ett skit iallafall. Jag köpte nya på ok hemma, gav dom dubbla till min farsa och sa slit dom med hälsan. Mitt råd KÖP inte !! Köp kvalitet istället!! eller prova om du vill men skyll inte på mig jag varnade dig. "E30 FOREVER" |
|
| Tody dom torkar inte speciellt bra o dom e breda och irriterande | |
|
På lokala BMW handlaren här i stan rekommenderade dom lösa gummin. "Det är ju förbaskat dyrt att byta hela torkarna" Minns inte vad det kostade, men jag tror ca 200 för båda sidor till farsans E39:a. //Erik// ---Bättre väghållning än mittlinjen--- |
|
|
Någon som provat PIAA Silicontorkare? Annonseras ut i Spoilernytt som "lite dyrare - mycket bättre". Är nyfiken på hur mycket dyrare och hur bra. Kiip Spiiding! |
|
|
Jag kör för närvarande med PIAA Silicone, och ja, de är bra. Ger lite lyxbilskänsla, eftersom de är så tysta, och funkar i allmänhet bra. Har inte haft dem på så länge, satte på dem efter de där dagarna med världens regnoväder i början av maj, så nåt större test har det inte blivit ännu, inte heller har jag nån aning om hur länge de håller. Än så länge är jag nöjd, bortsett från priset, men man måste ju testa... |
|
| Ska tillägga att jag betalade 595 kr. Min lokala bensinmack, i vars ordinarie sortiment de inte ingår, tog hem dem från nån grossist i Uddevalla. | |
| Köper enbart torkargummin på BMW kostar 190kr paret. Visst lite pilligt men bättre än att köpa annat tycker jag. | |
| Vet dock inte om det är samma som til din E46a men antar det. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.