|
|
|
|---|---|
|
Bytt endast lammelerna från M3 org tilll en 4 puckars sinterlamell. på en M3 3.0 Nu är det så att får inte i växlarna redigt. starta jag bilen gå det ej växla. precis som att den inte koppla redigt som den ska.. Lägger jag därimot i en växel innan jag starta o sen kör igång den så koppla den lite utan att den dra iväg, men den vill gärna dra lite. men känns helt OK o hugger inte eller några oväsen. Har jag ingen växel i alls så tjuter det något fruktansvärt. trycker jag sedan ned kopplingen slutar det. vill låta lite lite då o då endast. Var tros det kan beror på? Urtrampninglagret verkade Ok när vi hade väck lådan. och brukar inte det låta när man belasta lagret annars. själv bytt på min 325 nyligen för detta så det verka skumt. Kan det ändå blivit något fel? verka väldigt konstigt iallafall. Tacksam för svara snarast vad det kan tros varas! en sak är säkert att det är jäkligt surt o riva ned allt igen! | |
|
Hmmm låter ganska skumt det där... Är sinterlammelen lika tjock som orginal ?? Jag minns att jag bytte på en 945 tic, men då bytte jag tryckplatta också, då¨blev det samma sak. Om jag minns rätt då så blev det något med kopplingsarmen som inte riktigt stämde så den kunde inte frikoppla. Men oljudet vet i fan ?? Hör av dig när du fixat problemet skulla vara kul att veta vad det är .. Lycka till MVH bmw_318_is |
|
| Bultarna till svänghjulet ta imot lite lite på nitarna på den nya kopplingen. Inget man såg från början för det var så lite som skilde. Men de sa att det skulle passa direkt på o de är rätt koppling, men uppenbarligen så gör det ju inte det. Kanske finns andra bultar till svänghjulet där skallrna inte är lika höga | |
|
fila fila bort din sura miiin, fila fila bort din suura min ;) nej skämt å sido så tror jag inte man hittar samma bultar med lägre skalle på.. kanske får ta till filen å fila ner skallarna tillräkligt mycke, dock så blir ju skallen svagare och kanske går sönder när du skruvar åt eller upp å då finns ju riskt för att man ska borra ur skiten sen :( BMW Williams F1 Team. |
|
| Vänt lammellen åt fel håll ?? Eller är centrumet liksidigt ?? | |
|
Jag tror också på felvänd lamell. Det är därför det slutar låta när man trampar ur. Den driver ju på friktionen mellan bultarna och lamellcentrum. Är löpaxeln som urtrampningslagret sitter på uppsmörjt med sachs fett? |
|
| Nej det är ingen felvänd lamell.. åt andra håller går det absolut inte att sätta dem. då passar det absolut inte. Då ligger de imot redig ordentligt. Enligt Dalhems så skulle dessa passa rakt på | |
|
MMM: lamellen satt rätt. skulle jag vända den om skulle det skilja minst 7-8 mm som de skulle slå i. nu kanske det rör sig 1 mm som ta i bultarna till svänghjulet. det såg redigt ut när vi tittade till att. Men nu när jag fick riva den att igen så ska vi byta urtrampningslagret iallafall när det ändå är väck. |
|
|
Vi har slipat ner bultarna så nu är oljudet helt borta...kopplingen känns helt ok men det går inte växla när bilen är igång. Men startar man bilen me 1:an i så är det som vanligt, kopplingen känns okej, och den tar en bit upp från golvet, precis som vanligt men det går lixom bara inte att växla... Nån som har några tips?? Niklas Olsson, BMW M3-94 Bilder: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.