AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
7.465

Har fått problem efter att ha sålt M5:an

Sida 3 av 3
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Förstår inte att man lämnar in bilen för kontroll EFTER köpet?
Paap Reeder
... ta re´ lugnt Maurixt!

1,2,3,4,8 och 9 är köparens rena undersökningsplikt ... vad gjorde de på provningen?
Klarar de inte detta själva borde de låtit en vst göra kollen.

6 - har du meddelat

5 och 7 visste ingen om. Köper man en M5:a typ din för det priset ... helt OK.

Personligen hade jag för det första hittat de flesta felen ... om det nu fanns några fel vilket jag inte tror utan felen har tillkommit under deras rejsvecka ... och hade jag missat nått av felen så hade det ingått i priset och jag hade varit helnöjd med köpet.

Min teori är att de ville ha bilen några veckor för att rejsa med för att sedan försöka "trycka tillbaka den" till säljaren.

Har de inget mera att komma med så börjar det likna personförföljelse ... vilket är ett allvarligt brott här i landet.

Spara all dokumentation .. även minnesanteckningar från tfn-samtalen o s v.

MVH /// Paap R
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Det låter som 21 åringen har kollat upp alla kostnader att äga en M5:a ( försäkringen) efter köpet och eventuellt kört sönder kylaren och kanske något mer efter köpet, nu försöker han att lura dig att ta tillbaks bilen. Är han hotfull så kan du alltid vända dig till polisen. Om jag vore du skulle jag strunta totalt i köparen, sen fick han göra vad han vill!

Förresten, grattis! Vad blev det, kille eller tjej?

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
Håller med dig paap! 1,2,3,4,8 och 9 rena undersökningsplikt

6.- Jag har meddelat och det är redan anmärkt på bilbesiktningen protokoll.

5 och 7 hade jag inget nåning om, inget anmärkning på det vid bilbesikningen.

Jag tycker också att en M5 med så lite fel för 63000 som forruton gick hur bra som helst när jag hade det + med så lite rost är billigt för den peng.

Mvh
Mauricio
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Några dagar efter att jag sålt 735:an tutar en passat på mig och följer efter mig, till slut kör den om och jag ser köparen med sin kompis som han hade med sig vid försäljningen av 735:an vinka åt mig.

Vad bra att han ska hämta vinterdäcken tänker jag, och vi stannar till på en sidogata. Han kommer ut från bilen och säger att motorn gått sönder - och kräver mig på 5000:-... till saken hör att han köpte den för 10000:- och jag hade haft den i 2 år dessförinnan utan att lyckas paja den - den hade t.o.m. klarat en resa till Kroatien ToR (ca 700 mil totalt) samma sommar utan problem!

Så känn dig lugn, du har bara råkat ut för lycksökare. Länk

Mvh
Tack så mycket Abbe det blev en stor pojke på 4380 gram och 53 centimeter lång... snart får han en bmw troja av sin pappa..

Mvh
Mauricio
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.