AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
3.159

Automattvätten KLIPTE min backspegel :-(

Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Fick för mig att tvätta bilen i söndags och insåg att ja inte var ensam om det. Efter att ha åkt stan runt för att hitta en GDS tvätthall utan köer, så blev det till slut automattvätten på Statoilmacken.
Till saken hör att jag ALDRIG tvättar i automat, så man kan säga att ja är lite ovan.

Körde fram bilen, vek in backspeglarna och tog bort antenen. Först tänkte ja sitta kvar i bilen, men så tyckte ja att det är lite "fjantigt" att göra så.

Efter lite fiblande så fick ja till slut igång automatjäveln. Jag såg att den vänstra borsten lutade lite innåt, men det skall väl vara så, tänkte jag.

Mitt i tvättprogrammet så händer det som inte får hända. Den vänstra borsten bokstavligt rakade bort min backspegel:-(

Från att ha haft elektriskt infällbara och automatiskt avbländbara speglar, fick jag nu oxå mekaniskt avslitbara speglar (samma som Asken :-))

SKIT !!

ALDRIG MERA AUTOMATTVÄTT
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Kul att Bondgårdsvagn blev ett vedertaget uttryck.
Hoppas att du ställer ersättningskrav till automattvättsägaren.Det är ju inte mening att den ska
skrota bilen.
Själv fäller jag aldrig några backspeglar o antennen sitter ju i bakrutan(radion).På MB är det ihoptryckbar
antenn.
Iofs har du mycket finare backspeglar än jag så jag förstår din vånda.Men buss på dom bara.

MVH
Hasso
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Har för mig snabel a sa att infällbara kostar 7500 styck. Skulle jag vara du blir det till att kräva det av mackägaren direkt, hårt på. Tvätten skall väl ha en sensor som känner av om ngt är i vägen och stoppa innan? Spelar ju ingen roll egentligen då skadan redan är skedd. Om det inte funkar ta vagnskadeförsäkringen på bilen. Kräv att han ska använda sin försäkring annars blir du bonuslidande. Sa du till i macken direkt efter du tvättat kan det ha hjälpt till. Bilen är som ett verktyg. Vid slitage och användande kan skador inträffa. Det är bara att underhålla så fungerar allt perfekt. Blir billigast i längden även om enskilda reparationer kan bli TUNGA. Jag vet...
Hoppas det löser sig på något bra sätt.

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Statoil kommer att stå för reparationen...ca 10 000:- för spegel, arbete och lackering av dörr....inte undra på att försäkringen är dyr för BMW när delarna kostar skjortan.

Skall lämna in den på torsdag morron, och hämta ut den på eftermiddan samma dag!
(en stor ros till Kneipbadens bil i Norrköping:-)

//Marin
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Bra att det löste sig smidigt! För 10k så får man minst ett dussin mycket bra skjortor. Det säger då att det är ingen dussinbil du åker utan en väldigt individuell och speciell bil:D

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Så där...nu är den som ny igen.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Vissa straffar bmw gudarna med det samma. Autmattvätt!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.