AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.478

M3 GT,Svårsåld

Visa användare
251
simon_76
BMW (projektbil)
Jag funderar varför en BMW M3 GT,tydligen är nått otroligt svårsåld! Ni vet säkert vilken jag menar en med runt 18k på mätaren nere i skåne.
Har sett säkert 25 annonser på denna bil..med diverse olika pris.

Någon som tittat på bilen?är den skrot? lr vad kommer sig detta ointresse av? några funderingar?

Just real M-power
hampe m3
en anledning kan just va 18 000mil, då gt e litte mer speciel än den vanliga m3 så är även en del delar litte mer speciela, kan tänka mig att ett flertal tänker i dessa baor.

RC fälgarna passar verkligen bra på e36, fast orginal e ännu snyggare ;)

Va själv suhen på en GT när ja hade min m3 men efter alla problem m verkstäderna fick ja mig en tankestälare, tänk om det vore en gt ja haft.., änu störe problem skulle ja fått då.
Kolla upp försäkringspremien. En M3:a med 18.000 mil på mätaren är garanterat omöjlig att entusiastförsäkra, då kan det handla om upp till 100.000 per år om du bor på fel ställe och är i fel ålder.

Vem vill betala hela bilens värde i försäkringspremie varje år? Nu gör väl ingen det, men det gör nog knappast bilen lättare att sälja.
sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
Milen har ingen betydelse om du ska entusiastförsäkra.
Däremot tror jag inte att GT:en betraktas som tillräkligt speciell.

Sjöberg
Okej att den har gått en bit, men borde inte priset vara ganska rätt för den?

Har sett den live ett par gånger och den är fin för att ha gått 18000 mil.

MVH / Jacob
Mr
52
MrWeizel
323Ci -00
Den är väl i alla fall tillverkad i betydligt förre exemplar än M5 E34, som går att entusiastförsäkra?

Eller är det något annat som avgör det? (skicket med väl?
Entusiastförsäkring är ett litet lotteri, men bilen ska vara i mycket (mycket!) bra skick eller vara unik på något sätt, den får inte köras mer än 500 mil per år, en 10 år gammal bil med 18.000 på mätaren har knappast varit entusiastförsäkrad, vilket minskar chansen att det går för en ny ägare.

Hade den gått 5.000 mil så hade chansen varit betydligt större, men även då måste skicket vara bra. En GT har större chans än en vanlig M3:a pga den lilla serien, men även då verkar det vara svårt.
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
dali: Stephan735i här på forumet har en 540i - 96 som har gått 19k och är entusiastförsäkrad.

Micke K. Länk
sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
Dom har nyligen ändrat kraven på E-försäkringen. Generellt måste bilen vara 20 gammal hos LF.
Skicket på bilen måste vara mycket bra, dom kräver in bilder från motor, kupé, samt alla sidor utifrån.
Men milen har ingen betydelse, min hade gått 23 800 när jag tecknade min försäkring.

Sjöberg
b97_knl, det är som sagt ett lotteri eftersom det är individuell bedömning. Är det en "standard" 540i så har han haft tur ... ev spelar åldern på försäkringstagaren in, är man 40+ är det kanske lättare. Har man haft flera bilar entusiastförsäkrade tidigare underlättar det säkert också. Personliga kontakter kan nog få vilken bil som helst godkänd.

Jag har själv aldrig haft en entusiastförsäkrad bil, men en kompis har det och det var höga krav; bl a på att man förvarar bilen i eget låst varmgarage, att den har fast monterad eldsläckare, dold brytare till tändsystemet, man fick köra max 500 mil per år och man var tvungen att ha en bruksbil förutom den man ville ha entusiastförsäkrad.
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
dali: bilen är vad jag vet en av 96st tillverkade 540i med manuell vxl. Han är 30 är gammal. Resten får han fylla in själv...

Micke K. Länk
Visa användare
251
simon_76
BMW (projektbil)
Men hallå...nu snackar alla bara försäkring här,då skulle väl varenda M3:a vara omöjlig att sälja lr?

Jag funderar mest på just den specifika bilen (M3GT:n) i skåne..som trots mängder av annonsering verkar förbli osåld..

Ingen som har någon annan fundering tro?
Är givetvis med på det här med svindyr premie det är ju fan inte klokt!
Skiljer sig M3 bilarna mycket åt i premie 3.0 Gt:n 3.2 lr dom gamla 4 burkade E-30 M3:orna?

Just real M-power
Inga orginal fälgar, gått relativt långt och att GT:n är en 3,0 gör nog den lite svårsåld. För de pengarna som en GT kostar får man en fin M3 3,2 av de sista årsmodellerna.

Min M5 E34: Länk
hampe m3
är det fortfarande sån hysteri kring 3,2??
10 ggr helre en 3,0/GT än en 3,2.

trode folk kommit i från det då det va vanligare att man hörde,

aha e det "bara" 286 hästars motorn, då drar min farbrors kusins, bästa väns, svåger dig som skit för han har 321 hästars motorn i sin m3,, o sen varvades moppe snurrar upp o ett taskigt försök attt stegra inledes.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.