|
|
|
|---|---|
BBrahme |
Hej Vill gärna höra synpunkter om denna bil |
|
Bra bil? Hur långt är ett snöre? Skämt åsido, det är klart att det är en underbar bil om man gillar BMW och främst är ute efter körglädje, komfort och kvalitet, snarare än mycket lastkapacitet. Motorn är en liten juvel, passar den gamla versionen (E36) bättre än E46 som den nuvarande heter. Annars föredrar jag E46 (finns från 1998, rätta mig om jag har fel, någon). Det är en modernare konstruktion med högre säkerhet, mer komfort och högre kvalitet. Kör själv 328:s efterträdare 330, som i mitt tycke har en mycket trevligare motor med mer must och brutalitet (231 hkr istf. 193). Går nästan som en V8... Hur som helst, prova själv, jämför och känn efter. Är man så bilintresserad att man trivs på BMWPower köper man bil med hjärtat och maggropen, och det är inte fel. Samtidigt är det bra att vara om sig och kring sig. 328 finns bara som beg och på den marknaden simmar en del fula fiskar. Utbidet av beggade treserie-bilar är gigantiskt. Var kritisk och låt gärna Motormännen eller en välrennomerad BMW-verkstad gå igenom bilen innan du slår till. Lycka till! |
|
|
touring e-46 finns fr o m årsmodell -00 ( faceliftad, med direktare styrning och styvare fjädring fr o m årsmodell -02) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.