|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Köper man en M3 för 80-100 papp så får man vad man betalar för. Min M3 Länk BMW CS Nord #6028 |
|
|
Har tittat på en M3-94 i mkt fint skick som en bekant köpte för några månader sedan. Oskruvad och helt original. Inredningen ser ut som ny. Ingen rost (den var privatimporterad för ett par år sedan). Väldigt lite stenskott och inga dörruppslag eller liknande på karossen. Fin i lacken. Knappt 13.000 mil (om jag minns rätt) Bra med dokumentation och komplett servicebok inklusive kvitton. AC (fungerar), svart skinnklädsel och originalfälgar. Alltså en riktigt fin och välskött bil. Pris 94.000:- |
|
hampe m3 |
Carlén, fin bil, skysta bilder. svensk såld?? såg P-- --- på skylten. |
|
Gillar inte uttrycket att man får vad man betalar för. Självklart kan man hitta fina billiga bilar, precis som det finns dåliga dyra bilar. Skillnad är väl om man köper nytt, då kan man mer säga att man får vad man betalar för. I.o.f.s så kanske man får betala en massa för varumärket då, men det är väl det man vill...:) " tvätta, tvätta, tvätta.... " Länk |
|
|
hampe m3 : Tackar, inte svensksåld men import 1996 av en kompis till mig. Min M3 Länk BMW CS Nord #6028 |
|
viobebe |
Det är bara att inse: M3 E36 är en svårsåld bil, svindyra försäkringspremier, relativt höga driftkostnader, ganska sönderimporterad under mitten av nittiotalet till början av 2000 talet, vilket har gjort att utbudet är större än den Tyska marknaden, vilket inte säger lite.Det är 100% köparens marknad, och man får en fin M3:a under 100 tusen lätt.Kompisens bil tog ett halvår att sälja, en 97:ans limo som gick för 100.000:-, att E46:an också är ersatt av en ny modell gör också sitt till att E36 rasar.Men M3 E30 kommer bara att stiga, pga av sitt låga produktionsantal, E36 M3 är helt enkelt en massproducerad bil, och därav att priserna kommer att rasa ytterligare. |
|
Har man e tok fin M3:a så e den givetvis entuiast försäkrad som min är..tycker 1480 kr året inte är direkt är svindyrt! Men visst håller med om att det finns många M3:or i sverige o de e kanske inte den mest lättsålda vagnen....har man sen en som inte är 100% så gör det inte saken lättare! Men har man rätt bil så skänker man inte bort den..inte jag iaf! Sen beror det ju på säljaren hur desperat han är! Säga vad man vill men det är ju en helt underbar bil! Mvh! |
|
|
Gurra, du borde hålla hårt i din entusiastförsäkrade M3e36 för det är inte lätt att entusiastförsäkra M-bilar idag. Skulle förvåna mig om nästa ägare kan fortsätta entusiastförsäkra den om du skulle sälja den vidare. Om det nu inte är en mkt speciell bil du har. |
|
|
Hej En tumregel som jag alltid följer vid mina bilköp är att en bra bil inte går att pruta ner så mycket. Ägaren ska ha haft den i sitt ego i minst två år för att enligt mig veta vad han har för bil. Är det en bra bil som inte har strulat mycket o har varit ompysslad då vill inte ägaren ge bort den för vad som helst. Några tusen lappar max. Det är köparens marknad när det gäller nästan alla BMW idag, men en bra o välskött bil kommer aldrig att bli svårsåld. |
|
|
Mocke: "Det är köparens marknad när det gäller nästan alla BMW idag, men en bra o välskött bil kommer aldrig att bli svårsåld." Att det är köparens marknad råder det inga tvivel om men att det skulle vara lätt att sälja en fin M3 med lågt miltal kan jag inte hålla med dig om.. /// mstrutsen |
|
|
Vad vill du ha för din bil då??? En bil som har gått 7600 måste se ny ut, gör den det??? Har du alla papper, servicebok, kvitton, då borde det inte vara nåt problem. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.