AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.921

Ska köpa M3, någon som vet ett par bra bilar därute?

Sida 2 av 3
sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
Programmer:
Den är rätt intressant, men frågan är om han går ner så pass att den hamnar i min nivå, vill behålla min "rasbudget" ifall nått skulle gå sönder..
Ska till göteborg imorgon och titta på ett par bilar, sen bär det iväg till västerås och stockholm på torsdag:)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

sallepwr: problemet med den är ju att annonsen lades ut igår. Vet ej om den annonserats tidigare men om den inte har det så är det nog svårt att pruta så pass mycket i dagsläget. En annan femma är det ju om annonsen finns kvar om en månad eller två.

___
//Ulf
sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
Programmer:
Så sant så sant, men har pratat med säljaren, la upp min prisförfrågan på ett vettigt sätt och han förstod mig.
Och han gick ner väsentligt i pris, dock pga en anledning jag inte behöver nämna här, men bilen är inte sådär jätteintresant för mig längre.
sallepwr: ut med språket nu så slipper jag att ringa upp han, om säljaren själv har sagt vad som är "knepigt" så är det väl ok antar jag !!?? : )
Vill du inte ta det här så kan du ju maila mig!

Mvh Christer

"Den som har mest grejer när han dör vinner!!!"
sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
Jo, han var ärlig o tog allt direkt, inget fuffens alls. Dock anser jag inte att det är min grej att gå ut på forum och skriva om en bil jag varken sett eller kört.
mA
510
mAnGe-9
Z3M Roadster Schnitzer
En Liten tankevärd upplysning bara!

Tänk på att M3 E36 kostade ca 500 000 - 600 000 tusen när den var ny! Beroende om det var cupe elle cab!
Många här är tycker en m3 för 130 -140 är dyrt?? förstår ja inte riktigt!??bara för att ni inte har råd eller? vissa letar m3or för 90 lök va är det för skick på dom om ja får fråga?

Ett exempel!
En volvo 850R från 94-95 kostar idag ca 100-120 tusen precis som man kan få en billig m3 cupe idag för! Men Volvon kostade ny runt 300 tusen medans m3an kostade mellan 5 å 6 hundra tusen! skumt?? Bilen har redan sjunkit 400 000 tusen å kanske ennu mer va begär ni för priser??? att den ska kosta som en gammal mazda eller??
Har man inte råd så får man väl köpa nå annat!
sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
Mange
Jag köper m3 för att den är prisvärd.
130000 för en 93 3.0 är för mycket, speciellt när det finns fina 3.2or för mindre pengar (tittat på en, men utrustningen och inredningen passade mig inte)

Vad det är för skick på m3or för 90000 får vi reda på imorgon, har höga förväntningar o köper inte vilken skit som helst.

Att bilarna är billiga har mer med tillgång och efterfrågan att göra. Det kommer nästan in en ny annons varje dag. Det gör att enda sättet att få sålt sin bil är att dumpa priset.
Handlar inte om att vara snål, snarare smart, köper hellre en fin m3 för 90000 än en lika fin för 130000, man kan inte bedömma bilens skick efter priset, det är som att säga att bara för man köper en dyr m3 så är den bra!
Vad m3 eller volvo kostar som nya har ingen som helst betydelse då bilarna inte längre är nya, så varför ens ta upp ämnet?
hampe m3
mAnGe-9, ingen tråd för oss det här ;)

130 000 för en 3.0 är INTE dyrt om den e fräsh, då e det ett helt ok pris.

klart att 130 000 e jävligt safftigt om den e risig.
förstår inte tankarna hos dom flesta som jagar m3, så jkl tråkigt alla hittar tok "fina" m3,or för 90-100 000.

alla m3 man ser e smutsiga o med diverse defekter.

Litte dyrare m3,or har ofta en litte roligare kund krets, när ja hade min ute till salu då va det bara äldre som redan haft m bilar, o dom viste också att det kostar litte extra, klart att man även fick höns hjärnor som prutar 60 000 utan att set bilen o betala m guld mm men dt e en annan historia.
sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
Om det inte är en tråd för er hampe, varför bemöda sig med att skriva i den.
Har haft 2 M3 tidigare, en superfin, en annan väldigt fin. Vet vad det är för bilar. Vet också hur enkla de är att sälja. Hur många M3 finns till salu nu? 20? 30? Köparens marknad. Och bilens pris styrs av vad köparen är beredd att betala.
En kompis köpte precis en gul 94 i extremt bra skick. Priset var 85000kr. Det finns INGA defekter på bilen! Priset var satt efter att säljaren inte blev av med bilen!
Bilar är inga investeringar, de förlorar sitt värde med åren. Så är det bara. Kan man inte ta det så borde man kanske inte ha bil överhuvudtaget:)
Hampe skriver:
när ja hade min ute till salu då va det bara äldre som redan haft m bilar

Har du annonserat din bil? fick du den såld? Hur mycket fick du?
Jo du hampe m3 130k kan man väl pröjsa för en -93 med 4000 mil på mätaren sv-såld 1-2 äg full utr rätt färg nära mint kondition orginal osv, en motsvarande 3,2:a kanske 170k! Men att begära dyl priser för vagnar som rullat 10-15k mil med typ 8-10 äg, då har man nog bil länge även om den är fin.
E36:an är för vanlig för att prisbilden ska kunna liknas vid tex
M3 E30!
MEN vänta tills jag köpt en egen M3 E36:a då svänger jag nog & hävdar att dom är guld värda, precis som alla andra som äger en sådan bil! : )

Mvh Christer

"Den som har mest grejer när han dör vinner!!!"
hampe m3
sallepwr, ja fick litte mindre för min än vad du letar m3 or för, en 93 dakar gul svensk såld.

fick 93 000 för den med RASAD motor, någon på ___ ansåg att det räckte med för litte olja i motorn vid 2,an.

sen så ville inte försäkrings bolaget ersätta en ny motor då den precis gått över 10 000mil, om ja inte miss miner mig så stod mättaren på 10 007mil när den va inne på verkstaden.

Har alrdig blivit så tottalt ner ringd o mejl bombad tidigare, 3 dagar tog det att få den såld, fick ett högre bud på 97 000 men ja ansåga att en annan skulle få köpa den , o det fick han.

mvh h
hampe m3
krokodilen, själv klart e pris bilden litte difus på m3 orna, väldigt många har fantasi priser set till miltal o skick, problemet e ju att alla m3 or i super fint skick också får "stämpeln" som dom biligare m3 orna dras med.

men har man en ricktigt fin vagn så tror ja inte man behöver oroa sig, bara man har is i magen o orkar vänta.

många äldre män är bil intreserade, o dom flesta har inte pengarna till ex en ny 500 sl el dyl, men suget effter att ha en myss vagn finns ändå där, där har vi köparna till dom ricktigt fina vagnarna.
Alla självutnämda M3 experter som tror man hittar kanon exemplar av m3 för 80 000!!
Man får precis vad man betalar för!! Så e det.
Har tittat på hur många M3:or som helst o jag konstaterade detta!
Är man snål..... köp en något annat..kanske en cykel:)
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Man får inte alls precis vad man betalar för.

Vissa betalar mer än vad de skulle behöva för sina bilar medans andra gör bättre affärer. Det är lite mer jobb att hitta fina bilar till bra priser. Därför är det bekvämt att säga att man "får vad man betalar för"
mA
510
mAnGe-9
Z3M Roadster Schnitzer
Dom som köper m3or för 80 -90 tusen är oftast unga killar me nytaget körkort!stor erfanhet dom har? dekaltrim å neonljus! Nej Tack!
sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
Gurra_G:

När utsåg jag mig själv till M3 expert?!
Man får vad man betalar för? Ja, det vet jag. Och EN BIL BEHÖVER INTE VARA DÅLIG BARA FÖR ATT BILEN ÄR BILLIG!!!
Precis som att en M3 inte behöver vara bra bara för att den är dyr.
Mange-9:
Visst finns det dom som du beskriver, dock så fick jag ett ryck att jag ville köpa en M3 inför sommaren, som jag skrivit tidigare så har jag haft två st, så jag är väl insatt i ämnet (ej att förväxla med "expert"........)
Jag VET hur lätt det är att sälja M3 idag, och letar M3 bara för att det är prisvärda bilar. därför är det (som jag skrivit tidigare..) köparens marknad vilket gör att priserna går ner, inte bara på dåliga, utan även på bra bilar.

Och GISSA VAD !!
Jag har köpt en bil! En herre som svarade på min köpesannons, och bilen är en 94 3.0, väldigt tidig import som ägts av denne herre under hela tiden, stått i varmgarage, helt oringinalskick. Gick genom Mtest igår med strålande resultat. Har brukats ytterst lite under sommarhalvåren och med tanke på resten av gubbens bilpark så har jag svårt att tro att han skulle skruva mätare etc.
Vad jag betalade? hahah ja inte var det 130000!! inte heller 100000. Faktum är att det var så "lite" att jag skäms för att skriva det, men nöjd är jag, för att jag hittat en superfin bil! Inte för att den var billig. Herren som sålde den var jättenöjd med att jag skulle ta över ägandet på bilen. Och tro mig det är jag också. Och var inte oroliga, bilen kommer att tas väl omhand. Så alla med sina superduperkanonfina M3or för 130000kr, lycka till med försäljningen av era underbilar som säkert är i jättebra skick, men inse att bilar tappar värdet, även om de är jättefina! Det byggdes 70000ex av m3 e36, att ha den som samlarbil som stiger i värde är lika begåvat som att hoppa från 8 våningen för att se om det gör ont när man landar.

Jag har köpt bil nu, låt tråden dö ut då den ändå inte berörde ämnet det var skapad för!
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Grattis till nya bilen Sallepwr!

Låter som du hittat rätt bil. Som du skriver är det helt klart köparens marknad.

Jag har haft ett par M3e36 tidigare och det blev ganska bra affärer pga att jag la ner lite tid på att hitta rätt bilar till rätt priser.
Ibland kostar inte fina bilar så mycket extra som de kanske egentligen borde.
mA
510
mAnGe-9
Z3M Roadster Schnitzer
sallepwr!
nej jag håller med dig alltså klart det är så med!
men ja menar att det finns massa vrak där ute!
En cupe å limo är ju inte så dyra! 130 000 för en cab me orginal 17 å inget speciellt lull lull är fullt normalt pris! Ska man dessutom ha krydda på moset så bilen blir rå utsendemässigt får man lägga till en liten slant extra! För inte fasen är bilen så snygg helt orginal! behövs lite fix! men bilen ska självklart inte förstöras me stora vingar å skit! utan ren å Clean bara!
sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
Mange, ok då är vi överense.
Visst finns det risiga bilar. Men de sorterar man ut i ganska tidigt skede.
Bilen jag köpte har orginalblinkers, inredning, spoilers etc, och ska så förbli. Varken sänkning eller DTMpipor ska på den, finns andra som sysslar med det så jag slipper:)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Härligt, det visar ju att det finns guldkorn där ute om man har lite tålamod och en del tur...

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.