AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.312

Speciellt vax till metalliclack?

STi
Har kollat runt lite här på forumet å hittar många olika svar. Lider av beslutsångerst.
Dax för vaxning till helgen, problemet är bara vilket vax jag ska ha till min diamantsvarta metallic.
Vissa säger att det ska vara speciellt vax till metallic lacker, men jag tvivlar på det, eftersom det ändå är klarlacken man polerar det är ju itne själva färgen man polerar. Men jag är inget proffs, därför jag vill ha tips över vilket vax jag ska köpa, vill väll som alla andra, ha en fin glansig lack...

//tacksam för svar
bustorp
Svårt att säga då man inte vet vad för produkter du har att välja mellan

"Ödmjukhet inför kunskapen"
I Spoilernytts stora vaxtest så påstår dom att dom speciella metallic vaxerna inte gör nån skillnad mot vanligt vax.

Keep your distance!
Påstår och påstår.
Om man säger så här... Hur ska produkten du använder (kvittar vad som står på förpackningen) veta att det ligger metallic under klarlacken?
STi har således helt rätt vad det gäller den biten.
Vad du ska ha för vax är svårt att säga. Personligen så brukar jag rekomendera att man först kör en lackrengöring typ cleaner innan vaxet för annars så stänger du bara in oxiderna under vaxet.

Bilsports stora vaxtest i nummer 11/2005 samt stora lackrengöringstest i nummer 11/2004 går att efterbeställa på 0455-30 29 30.

///Micke
Touringklubben: Länk
STi
Hur funkar en sådan lackrengörare? Lika dant som vanligt vax eller?
Nej, lackrengöring är vad det heter medan vax är ett ytskydd man lägger på en redan rengjord lack för att just skydda densamma.

///Micke
Touringklubben: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.