|
|
|
|---|---|
|
hejsan! när jag startade bilen för att åka hem från jobbet så varnade checken för låg kylvätskenivå, tänkte att jag kollar nivån när jag kommer hem (ca 2km) hann bara köra en bit så såg jag att nålen började gå onormalt högt men jag hann precis hem innan den var inne på rött, stängde av bilen och öppnade huven luktade lite sött där och det var ett jävla tryck i kylaren. så nu är frågan vad kan ha hänt? finns det något generalfel på m52:an eller är toppackningen blåst? | |
| med största sannolikhet är det vattenpumpen, billigt och byta innan man börjar riva toppen. har du tur är det ingen skada på toppen. | |
| ok men vad brukar hända med vattenpumpen? jag hann aldrig koka den så jag tror inte toppackningen for nu iaf. | |
parolof |
varnar den för "låg kylvätskenivå" så är det väl förhoppningsvis det som är felet och inte vattenpumpen........ |
|
kan va så att locket till kylarn har pajjat så den hulkar ut sig vatten när den går å där med får du luft fickor i systemet.. jag fick samma problem dagen efter att ja köpte min e36:a locket har en tryck funktion så att den ska hulka ur vatten om de går varmt istället för att spränga slangarna men denna tryck funktion i locket kan även pajjar, har fått de problemet på min e36:a -93 å farsan hade samma problem på sin e39 523 -97 så porva med å köp nytt lock 150:- hos BMW lufta systemet ordentligt å skruva på.... det är mitt tips iaf. BMW Williams F1 Team. |
|
| det var pumpen som var skrot, ska dom verkligen kunna rasa redan vid 15k mil? hur blir det nu när det är en massa plastbitar i kylsystemet? går det att få bort för nya pumpen lär ju rasa direkt det kommer någe skrot in i den? | |
civilization |
pumpen på min förra 320 e36 la av vid 13000 så det är nog inte omöjligt. Har även bytt på nuvarnade 328:an men pga av andra symtom |
|
Jag fick ras på min pump vid 18500 mil. Passade på att byta termostat och rem när jag ändå hade nere allt... Kostade 1048 spänn... ///Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.