|
|
|
|---|---|
|
Tjena, ny här på forumet, så dessa frågor har säkert besvarts förut, men jag ställer dem iaf. Jag är lite sugen på en m535. Går det att byta ut motorn till en m5 3,6l? Får en e34 m5 inredning plats i bilen? Vad betyder m30b20, m30 vet jag, men b20? Viktor | |
|
hej och välkommen! Det går att sätta i en m5 3,6 eller m5 3,8 i en e28, men den lär inte gå att besiktiga. Inredningen går inte att sätta in utan kraftiga modefieringar. m30b20 är den 2liter stora raka 6:an. m30b34 heter motorn i m535. I e34 535 heter motorn m30b35 ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Ok, att det inte skulle gå att besiktiga visste jag, men måste man byta mycket för att få den att passa? Vad är det som måste modifieras när det gäller inredningnen? Vissa modifieringar fattar jag att det krävs, men hur omfattande är det? Viktor |
|
|
Det är inte så mycket som behöver bytas för att få det att lira. Båda bygger ju på m30-blocket. När det gäller instrumentpanel och dörrsidor så är det nog bara att glömma. Stolar går med modifierat underrede. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
| Låter fint, varken instrumentbräda eller dörrsidor var tänkta att använda | |
|
Baksätet passar inte btw. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
| Ok, på vilket sätt passar det inte? för brett? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.