AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
1.576

BMW M6 i Södra Länken

Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Nån som provat Södra läken? Här är en som har, i en M6 Länk

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
"Det går visserligen att använda växelspaken, men där hittar man nästa besynnerlighet. Alltså, när man kör framåt och vill växla upp känns det naturligast att föra spaken framåt. Likadant när man vill växla ned: ett ryck nedåt med spaken borde innebära lägre växel.

Problemet är bara att det i BMW M6 är precis tvärtom."

Det är väl klart att man drar den till sig när vill växla upp, eller är det bara jag? :)

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Självklart är det klart att man växlar upp genom att dra spaken till sig och växla ner genom att trycka den framåt. Ett arv från racing, där man knappast vill trycka saker framåt under hård acceleration eller dra något bakåt under hård inbromsning. Våra naturlagar gör att det bör vara naturligt. Men han kanke kör volvo i vanliga fall där det är tvärtom :o)

Gr
378
Griseknoen
Mercedes C220CDI 2008
Visst skall det vara så som i M6:an. Låter nice att BMW gjort läxan. Irriterad över att det inte är på samma sätt i Steptronicen där + och - sitter "fel".
Plumber
Gamla steptronic har "fel" + och -

En totalmiss som rättades till i efterhand. Dvs nya Steptronic har rätt + och -
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Håller med, i M6:an är det rätt.

Retade mig på att steptronicen på min gamla 523 var tvärtom.
mr
86
mr_e30
325 Coupe e92
Jag kan bara säga att jag lånade den där m6 i en dag. ljudet i södra länken är helt underbart när man varvar ur en v10 på treans växel det slår det mesta. :)))
bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
haha skojig artikel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.