AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
785

Behövs sprängkåpan bakom skivbromsen för att klara besiktningen?

hm
37
hmm_jonte
325ix - 87
tjena jag har en liten fråga nån av er kanske kan svara på behöver man sprängkåpan bakom skivbromsen fram eller går den genom besiktningen utan den????

mvh Jonatan
BM
18
BMW_318_IS
bmw 318i E30 -90
jag tror den går igenom om du har borta hela skyddsplåten på bägge sidor.. Är dock inte helt säker..
parolof
Det har gått bra för mej på flera besiktningar utan. (med olika bilar)
hm
37
hmm_jonte
325ix - 87
ok så jag måste ta bort den på båda sidorna då??? måste man ha båda eller ingen???

mvh Jonatan
parolof
sist jag bisiktade min gamla fiat turbo saknade jag en bak och en fram
Ko
257
Kolvsallad
325iA Touring -09
Z4 M Coupé -06
Besiktningen klagar nog inte, se bara till hålla koll på bromsarna i vinter. Brukar gegga ihop rätt bra om man kör utan sköldarna.
vad jag har hört (och som låter rätt logiskt) är att antingen så skall dom sitta där och då vara hela, inte trasiga, eller så tar du bort dom helt...dom gillar nog inte om det sitter massa vassa bitar kvar av skölden iaf...inte för att jag tror att ngn kan skada sig på just bromsskölden...

MVH
Johan K
mr
482
mr.christian
318i-89 x 2st
Jo, så är det nog. Blir man överkörd av någon, är det ju retfullt att skära sig på de rostiga broms-sköldarna...=)
Är det samma skäl, tror ni, som gör att besiktningen inte tycker om oljeläckage? De man kör över blir smutsiga...=)
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
*****Är det samma skäl, tror ni, som gör att besiktningen inte tycker om oljeläckage? De man kör över blir smutsiga...=) *****

Klockren, Christian... De gav mig fredagen asgarv... :)

_______
/Chrille
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.